دو نوجوان در استخر پرورش ماهی غرق شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از غرق شدن دو نوجوان در یک استخر پرورش ماهی در منطقه چاه ملک شهرستان خوروبیابانک خبرداد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دو پسر نوجوان ۱۵ و ۱۷ ساله بعد از ظهر امروز به دلیل سهل انگاری در یک استخر پرورش ماهی در منطقه چاه ملک شهرستان خوروبیابانک غرق شدند.

وی با اشاره به جزئیات این حادثه افزود: یکی از این دو نوجوان در ابتدا وارد استخر شده که دچار حادثه می‌شود و دیگری برای کمک به وی داخل استخر می‌رود که هر دو به علت آشنا نبودن با فن شنا جان خود را از دست دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷ مورد حادثه غرق‌شدگی در منابع آبی ناایمن و استخرهای کشاورزی استان رخ داده است، اضافه کرد: تاکنون ۲۷ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان باختند و ۱۰ نفر نیز نجات یافتند.

شیشه فروش هشدار داد: با توجه به آغاز فصل گرم میل به شنا کردن بین افراد افزایش می‌یابد، اما شهروندان باید از ورود به رودخانه‌ها، استخرهای آب کشاورزی و منابع آبی ناایمن پرهیز کنند.

۶۰ هکتار از مراتع استان اصفهان تاکنون طعمه حریق شده است

وی با اشاره به آتش سوزی در سه هکتار از مراتع منطقه بن شاهی در شهرستان سمیرم اظهار کرد: این آتش سوزی که بعد از ظهر امروز رخ داد با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردم محلی پس از ساعاتی اطفا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، یادآور شد: عامل بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در مراتع و عرصه‌های طبیعی، انسانی است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ مورد آتش سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان اصفهان رخ داده و ۶۰ هکتار از مراتع در آتش سوخته است.

شیشه فروش تاکید کرد: گردشگران و مردمی که برای تفریح به دامان طبیعت می‌روند از روشن کردن آتش خودداری کنند و یا شیء شیشه‌ای در طبیعت رها نکنند که با انعکاس نور خورشید به آتش سوزی منجر شود؛ همچنین دامداران که برای چرای دام به مراتع و عرصه‌ها می‌روند پس از اینکه برای چای یا غذا آتش روشن می‌کنند از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 432220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.