خرید بیش از ۴.۵ میلیون گندم تن تا ۱۴ تیر ۹۹

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید بیش از ۴ میلیون و ۵۵۰ هزارتن گندم تا ۱۴ تیرماه خبرداد و گفت: علیرغم شرایط سخت نقدینگی، طی سه مرحله مطالبات به گندم‌کاران پرداخت شد و تاکنون ۹۲ درصد از پول گندم‌های تحولی به مراکز خرید تسویه شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ حسن حنان در برنامه‌ی پیگیری شبکه‌ی خبر اظهار کرد: در مقایسه با ۱۴ تیرماه سال گذشته، خرید تضمینی رشد ۹ درصدی در کشور دارد و در حال حاضر در ۳۱ استان ادامه دارد.

وی افزود: ۷۵۳ مرکز خرید از ۲۵۱ هزار و ۹۲۷ کشاورز، ۷۲۶ هزار و ۹۲۲ محموله گندم را خریداری کرده‌اند.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با تلاش مسئولین دولتی از جمله سرپرست وزارت صمت و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از ۱۱ هزار میلیارد تومان کل ارزش گندم‌ها به کشاورزان سراسر کشور پرداخت شده است.

حنان گفت: نسبت به سال گذشته در همین مقطع در میزان پرداختی ۵۷ درصد رشد داریم و متوسط هر کیلوگرم گندم در سال جاری ۲,۵۲۳ تومان خریداری شده است. همچنین خرید تضمینی گندم در پیک خرید تا شهریور ادامه دارد و تا آذر ماه مراکز خرید آماده‌ی تحویل گندم هستند.

وی عنوان کرد: تاکنون ۲۴۷ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا نیز به ارزش ۱,۱۰۰ میلیارد تومان خریداری شده است و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که با تداوم این روند، امسال امسال رشد خرید و رضایت‌مندی کشاورزان را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 432199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.