افزایش اتوبوس‌های برقی در اسپانیا

دولت مادرید قصد دارد ۱۵ اتوبوس برقی جدید خریداری کند تا تعداد وسایل حمل و نقل الکتریکی در شهر را به ۸۲ دستگاه برساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت مادرید، پایتخت اسپانیا، گام دیگری در جهت رسیدن به هدف تحرک پایدار برداشته و آن افزودن ۱۵ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری است. هم‌اینک تعداد اتوبوس‌های برقی در حمل و نقل عمومی به ۸۲ دستگاه رسیده است که البته شهردار اعلام کرده است در آینده‌ای نه چندان دور این نوع اتوبوس‌ها به طور کامل جایگزین سایر وسایل حمل و نقل شهری خواهد شد.

اتوبوس‌های جدید از طولی برابر با ۱۲ متر برخوردار است و باید با روش‌های استاندارد مورد آزمایش قرار گیرد. این خودروهای برقی پس از گذراندن این مرحله، در مسیر جدیدی که به زودی به عنوان بخشی از استراتژی پایداری زیست محیطی مادرید به بهره‌برداری خواهد رسید، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، تعدادی از اتوبوس‌های برقی نیز به لاین ۵۲ انتقال داده می‌شود که این مسیر پورتا دل سول را به سانتامارکا در منطقه چمارتان وصل می‌کند.

مدل BYD K9UB دارای دو موتور ۱۵۰ کیلو واتی است که انرژی مورد نیاز خود را از دو باطری لیتیوم فروفسفات تأمین می‌کنند. اگر این باطری‌ها به طور کامل شارژ شود، اتوبوس می‌تواند یک مسیر چهار ساعته، یعنی بیش از ۳۰۰ کیلومتر را طی کند، که البته این نیز به شرایط مسیر حرکت و شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

اگرچه وجود خودروهای برقی ایده جدیدی برای سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت اسپانیا نیست، با این حال، این اولین باری است که یک شرکت چینی این اتوبوس‌های برقی دارای تکنولوژی فوق پیشرفته را برای مادرید فراهم آورده است.

کد خبر 432179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.