اختصاص ۲ میلیارد تومان برای تامین روشنایی پارک یاسوج

شهردار یاسوج با بیان اینکه برای اجرای پروژه روشنایی پارک جنگلی یاسوج دو میلیارد تومان هزینه خواهد شد، گفت: در فاز اول این پروژه نیز در سال ۹۷ تامین روشنایی منطقه با بهره گیری از پوشش ۳۵ هکتاری روشنایی اجرا شد که با بهره برداری از پروژه جدید، اراضی تحت پوشش مستقیم روشنایی به ۷۰ هکتار خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، نستهن مقدم با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری و اشتغال‌زایی ظرفیت سازی در حوزه زیرساختی را طلب می‌کند، اظهار کرد: در قالب این طرح، آب رسانی، گازرسانی و توسعه شبکه برق و روشنایی منطقه را خواهیم داشت، فاز دوم ارتقای زیرساختی در محدوده پارک جنگلی یاسوج در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: در حوزه روشنایی از طریق ۲۰ پروژکتور که با بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا و بسیار کم مصرف و البته تولید داخل است، ۳۵ هکتار از منطقه به شکل مستقیم و ۱۰ هکتار به شکل غیرمستقیم در قالب فاز دوم روشنایی منطقه زیر پوشش قرار خواهد گرفت.

شهردار یاسوج با بیان اینکه برای این پروژه دو میلیارد تومان هزینه خواهد شد، اظهار کرد: در فاز اول این پروژه نیز در سال ۹۷ روشنایی منطقه با بهره گیری از پوشش ۳۵ هکتاری روشنایی اجرا شد که با بهره برداری از پروژه جدید، اراضی تحت پوشش مستقیم روشنایی به ۷۰ هکتار خواهد رسید.

مقدم با اشاره به اینکه ارتقای زیرساخت‌ها می‌تواند عامل مؤثری در افزایش امنیت و رضایت گردشگران حاضر در منطقه باشد، اظهار کرد: عملیات گاز رسانی و توسعه شبکه آب با استفاده از انتقال آب از طریق پمپاژ به منبع نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای این آبرسانی و گاز رسانی نیز سه میلیارد تومان هزینه خواهد شد، عنوان کرد: اجرای لوله گذاری و تأسیسات آب رسانی به طول ۵ کیلومتر و خط انتقال گاز به طول ۱.۵ کیلومتر هم اکنون در دست اجراست و در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

شهرداری یاسوج تاکید کرد: در اجرای این طرح‌ها و طرح‌هایی که اردیبهشت ۹۷ در پارک جنگلی به بهره برداری رسید، هیچ گونه تخریب زیست محیطی اعم از قطع یک شاخه درخت صورت نگرفته است.

مقدم تصریح کرد: طرح جامع گردشگری پارک جنگلی و آبشار نیز بزودی برای طرح و تصویب به کارگروه گردشگری استان ارسال خواهد شد که با بزودی از جزئیات و مزایای این طرح نیز رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، پارک بکر و طبیعی جنگلی یاسوج به مساحت بیش از ۹۳۰ هکتار پیش از این، فاقد زیرساخت‌های مختلف از جمله آب شرب، روشنایی و گاز بود و در امکان حضور خانواده‌ها و گردشگران در این محیط فراهم نبود که طی دو سال گذشته با تعریف و بهره برداری از پروژه‌های فوق توجه ویژه ای به این موضوع شده است و فرصت مناسبی را نیز برای سرمایه گذاری در این پارک رقم زده است.

کد خبر 432172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.