۱۰ نفر از کارکنان شهرداری تهران بر اثر کرونا جان باخته‌اند

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: آمار ابتلا به کرونا بین کارمندان شهرداری از ابتدای شیوع تاکنون به حدود ۶۰۰ نفر رسیده است و حدود ۱۰ نفر نیز در اثر کرونا جان باخته‌اند.

به گزارش ایمنا، رضا کرمی محمدی اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد افزایش شیوع این ویروس بین کارمندان و مدیران شهری بودیم که نشان می‌دهد ابتلاء به کووید ۱۹ در تهران رو به افزایش است.

وی درباره فرسودگی بیمارستان‌های تهران نیز گفت: حدود ۵۰ بیمارستان تهران فرسوده بوده اما از امکانات و تجهیزات گران‌قیمت برخوردار است و بر همین اساس خطر این اماکن تجمعی را تهدید می‌کند و باید برای آنها فکری شود.

به گفته محمدی حدود ۳۰ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت وجود دارد که اگر بخواهیم همه این اماکن را پلمب کنیم، آنگاه شاهد تعطیلی تهران خواهیم بود زیرا بازار تهران دارای خطرهای زیادی است و نمی‌توان با وجود ملاحظه‌های متعدد، بازار تهران را تعطیل کرد.

ابزار قانونی در دست شهرداری نیست

وی تصریح کرد: ابزار قانونی برای رفع فرسودگی در این ساختمان در اختیار شهرداری تهران نیست و رفع مشکل به یک عزم ملی نیاز دارد.

به گفته محمدی در سال‌های اخیر شاهد پلمب ساختمان‌های مسکونی و تجاری زیادی بودیم که پس از گذشت مدتی این ساختمان‌ها بدون رفع ایمنی بازگشایی شد؛ در این زمینه به عزم ملی دستگاه‌های اجرایی و خود شهروندان نیاز وجود دارد و باید نسبت به ایمنی ساختمان‌های محل سکونت و کار خود هوشیارتر و مسئولانه‌تر عمل کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 432161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.