افزایش سخت‌گیری‌ها برای استفاده از ماسک در اتوبوس و متروی مشهد

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد از افزایش سخت‌گیری‌ها برای استفاده از ماسک در اتوبوس و متروی این کلانشهر خبر داد و گفت: از سوار شدن مسافر بدون ماسک در مترو ممانعت می‌شود.

خلیل الله کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر میزان استفاده شهروندان مشهد از ناوگان حمل و نقل عمومی حدود ۵۰ درصد نسبت به روزهای عادی قبل از شیوع کرونا کاهش یافته است.

وی با اشاره به اتخاذ تمهیدات جدید در ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد با هدف مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: در حال حاضر از سوار شدن مسافر بدون ماسک در مترو ممانعت می‌شود و برای در دسترس بودن ماسک، محل‌هایی در ایستگاه‌های قطار شهری مشهد به توزیع ماسک اختصاص داده شده تا شهروندان بتوانند از این محل‌ها آن را تهیه کنند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه در پایانه‌های اتوبوسرانی برای الزام مسافران به استفاده از ماسک، نیروی انسانی مستقر شده است، افزود: بر اساس تأکیدات شده، رانندگان اتوبوس در ایستگاه‌ها تذکرات لازم را به مسافران برای استفاده از ماسک می‌دهند.

وی تاکید کرد: اگر شهروندان فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را در استفاده از اتوبوس رعایت نکنند، احتمال کاهش سرویس‌دهی خطوط اتوبوسرانی یا کاهش ساعت کاری ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری وجود دارد.

کاظمی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا ضدعفونی مداوم ۱۳۰ ناوگان خط یک و دو و ۳۶ ایستگاه خط یک و دو مترو انجام شده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد از مطالبه ۱۹۲۰ میلیارد ریالی از دولت برای یارانه بلیت مترو خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان مطالبات شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد از دولت طی سال‌های ۹۱ تا ۹۸ افزون بر ۱,۹۲۰ میلیارد ریال بابت یارانه بلیت (ماده هشت قانون هدفمندی یارانه‌ها) است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه بر اساس قوانین بالادستی دولت موظف به پرداخت سهم یک سومی خود در یارانه بلیت مترو است، از سال‌ها پیش تاکنون این موضوع محقق نشده و مشکلات بسیاری برای شهرداری‌ها ایجاد کرده است.

کد خبر 432160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.