علی‌نژاد: تنها ستاد کرونا می‌تواند لیگ برتر را تعطیل کند

معاون قهرمانی وزارت ورزش گفت: بحث نهاد عمومی غیردولتی بودن فدراسیون فوتبال در اختیار وزارت ورزش نیست و جزو قوانین کشور است.

به گزارش ایمنا، مهدی علی‌نژاد بعد از پایان انتخابات فدراسیون ووشو که با ریاست امیر صدیقی همراه بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۳ سال توفیق این را داشتم که به خانواده ووشو خدمت کنم و امروز انتخابات ریاست فدراسیون برگزار شد و صدیقی رأی آورد. بعد از سال‌ها که ووشو به رأی صددرصدی عادت کرده بود، او توانست نظر مجمع را جلب کند و رأی آورد. صحبت‌هایی که صدیقی در مجمع انجام داد، نشان داد که راه گذشته را می‌خواهد پیش بگیرد.

او افزود: از کاندیداها تشکر می‌کنم. حضور آنها باعث رونق انتخابات شد. داستان انتخابات را باید پایان یافته تلقی کنیم. ما به رای‌های ۱۰۰ درصدی در ووشو اعتقاد داشتیم اما این رأی این بار تا حدودی تفکیک شد اما خانواده ووشو متحد و منسجم است. داستان ووشو تمام شد، شما دیدید که در یک خانواده شهربانو منصوریان از متدین حمایت کرد و الهه از صدیقی. پس دو خواهر هم می‌توانند نظرات متفاوتی داشته باشند. قطعاً حمایت از کاندیدایی باعث هیچ محدودیتی نیست.

معاون قهرمانی وزارت ورزش ادامه داد: آرا مخفی است و دنبال این نباشید که چه کسی به کدام کاندیدا رأی داد. از صدیقی می‌خواهم که مسیر مستقیم این فدراسیون را ادامه بدهد. وزارت ورزش و کمیته المپیک هم مثل قبل از ووشو حمایت ویژه دارند. ووشو در بازی‌های آسیایی به سبد مدالی ایران کمک کرده است. حضور جوانان در المپیک باعث می‌شود حمایت ویژه‌تری داشته باشیم. از همه می‌خواهم کمک کنند تا نگین ووشو همچنان درخشان بماند.

علی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره وضعیت این روزهای لیگ برتر فوتبال با توجه به مثبت شدن تست کرونای تعدادی از بازیکنان گفت: همه چیز بستگی به شرایط پیش رو دارد. به هر حال مسابقات بر اساس پروتکلی که طراحی شده بود، برگزار می‌شود. در پروتکل پیش بینی شده بود تیمی که ۲۵ درصد از نفراتش کرونا داشته باشند، قرنطینه می‌شود. البته تصمیم گیری درباره برگزاری لیگ به ستاد مقابله با کرونا مربوط می‌شود. اگر این ستاد شرایط را به گونه‌ای ببیند که باید از ادامه لیگ جلوگیری شود، حتماً این اتفاق می‌افتد.

وی در خصوص واژه نهاد عمومی غیردولتی در اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: آنها می‌گویند باید سازمان غیردولتی باشد، اما در قانون ما آمده است فدراسیون‌ها نهاد عمومی غیردولتی است. آنها به همین عمومی بودن اشکال دارند. با فیفا در حال مذاکره هستند تا این مشکل را بتوانند حل کنند. پیش از این دو ایراد اساسی وجود داشت اولی حضور وزیر و معاون وزیر در مجمع بود و دومی نهاد عمومی غیردولتی. اولی را به خاطر مصالح فوتبال پذیرفتیم که وزیر و معاونش به عنوان عضو افتخاری در مجمع حضور داشته باشند و فیفا آن را قبول کرده است. دومی بحث قانون ما است و سازوکار دیگری دارد و در اختیار وزارت ورزش نیست. باید ببینیم مذاکرات و گفت‌وگوها به چه شکل پیش می‌رود.

معاون وزارت ورزش درباره حضور افراد دوشغله در فدراسیون‌ها گفت: اگر در فدراسیون چیزی به عنوان شغل تعریف شده باشد کسی نمی‌تواند دو شغل داشته باشد اما شاید در فدراسیون پستی شغل نباشد. باید ببینیم شغل محسوب می‌شود یا نه. هر جا دو شغله ببینیم ورود می‌کنیم و تصمیم لازم را می‌گیریم.

علی نژاد در پایان درباره شانس ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا گفت: فدراسیون درخواست داده و وزارت ورزش هم از این میزبانی استقبال می‌کند. محوریت کار در اختیار فدراسیون فوتبال است، اما ایران رقبای دشواری برای این میزبانی دارد. امیدوارم ایران بتواند این میزبانی را بگیرد.

کد خبر 432147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.