ضرورت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای کودکان و نوجوانان

شهردار سمنان بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد ناظم رضوی در آئین گردهمایی ایثارگران شهرداری سمنان با بیان اینکه شهر سمنان مشهور به داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار کرد: وظیفه ما این است که از این ظرفیت سازنده بهره مند شویم.

وی با اشاره به تأثیرات تربیتی زنده نگهداشتن یاد شهدا برای کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: شهر سمنان به عنوان یکی از ۱۲ شهر معرفی شده به عنوان پایلوت اجرای برنامه‌های شهر دوستدار کودک است، به همین منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت تحت عنوان "عطر بهشت" ویژه کودکان و نوجوان پیش بینی شده است.

شهردار سمنان اضافه کرد: مشارکت در تکمیل باغ موزه دفاع مقدس یکی از افتخارات همکاری شهرداری سمنان در این حوزه است که تا تکمیل کامل این پروژه ادامه دارد.

ناظم رضوی تاکید کرد: خدمات این پارک موزه می‌تواند در معرفی و انتقال فرهنگ والای هشت سال دفاع مقدس به کودکان و جوانان مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: این مجموعه نقش مؤثر در بسط و توسعه فرهنگ دفاع مقدس و تأثیر بسزایی در جذب گردشگر دارد.

شهردار سمنان در این آئین از تکمیل و بازسازی گلزار شهدای گمنام ورودی غربی سمنان تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: بازسازی و تکمیل این مکان علاوه بر نشان احترام به مقام شامخ شهدا، منظره ورودی شهر سمنان نیز مجهز به امکانات با کیفیت بهتر جهت پذیرایی زائرین امام رضا (ع) و شهروندان خواهد شد.

ناظم رضوی خاطرنشان کرد: گلزار شهدای پارک کوهستان سمنان با طراحی و مشارکت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به یک مجموعه بزرگ فرهنگی و زیارتی برای استفاده شهروندان و گردشگران تبدیل می‌شود.

کد خبر 432144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.