احیای زمین‌های آلوده با کاشت گیاهان سبز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: زمین‌های آلوده‌ای که پسماندها در آنها دفن شده تا تقریبا ۵۰ سال دیگر قابل استفاده نیست، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته زمین‌ها را با بالا آوردن ارتفاع و ریختن خاک و کود احیا کرده و برای کاشت فضای سبز استفاده می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، سید عبدالله میر ابراهیمی با اشاره به سیاست سازمان در حوزه فنی، اظهار کرد: باتوجه به برنامه ریزی های انجام شده تصمیم بر حرکت در مسیر پروژه‌های زیربنایی داریم و پروژه‌هایی مانند کارخانه تفکیک در مقصد و ایستگاه‌های انتقال زباله در سطح شهر از نتایج این سیاست است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، یکی از اقدامات خوبی که در سایت البرز انجام شد، تلاش برای جلوگیری از آلوده شدن زمین‌های پاک بود.

وی اضافه کرد: برای توقف آلوده کردن زمین‌های پاک در سایت البرز یکی از اقداماتی که انجام دادیم، بازگشت به زمین‌های آلوده ۵۰ سال پیش بود.

میرابراهیمی گفت: دفن بهداشتی پسماند از دیگر دغدغه‌ها در سایت البرز است و برای این اقدام هم از زمین‌های آلوده دوباره استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه سیاست دیگر احیای برخی زمین‌های آلوده با کاشت گیاهان سبز است، تصریح کرد: زمین‌های آلوده‌ای که به صورت ترانشه‌ای زباله در آنها دفن شده تا تقریباً ۵۰ سال دیگر قابل استفاده نیست، از طرفی وجود پلاستیک در پسماندها این زمان را طولانی‌تر می‌کند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته زمین‌ها را با بالا آوردن ارتفاع و ریختن خاک و کود احیا کرده و برای کاشت فضای سبز استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در مرحله کنونی پیش بینی سازمان ایجاد ۲۰ هکتار فضای سبز در سایت البرز است که وضعیت زیست محیطی سایت را بسیار بهبود می‌بخشد.

کد خبر 432142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.