تخفیف عوارض شهرداری زنجان برای واحدهای صنعتی و تولیدی

شهردار زنجان گفت: در سال جاری، شهرداری زنجان با هدف کمک به جهش تولید با اعمال ۸۰ درصد تخفیف عوارض قانونی واحدهای صنعتی و تولیدی نقش خود را ایفا می‌کند.

به گزارش ایمنا، حبیب‌الله ملایی‌یگانه با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان جهش تولید اظهار کرد: شهرداری زنجان ۱۱ فروردین امسال مجموع لوایحی را در این خصوص برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر ارسال کرد که بر اساس آن تخفیفاتی را در صدور مجوزهای ساختمانی واحدهای تولیدی و صنعتی مد نظر قرار داد.

وی اضافه کرد: این کار در نهایت با موافقت و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر زنجان مواجه شد که پس از مصوب شدن لوایح به شهرداری زنجان ابلاغ شد.

شهردار زنجان ادامه داد: با توجه به فرامین رهبری مبنی بر توجه به تلاش مضاعف جهش تولید در سال جاری مجموعه مدیریت شهری در بحث ساخت مسکن به عنوان یکی از اولویت‌ها در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی را در سطح شهر مورد توجه قرار داده است.

ملایی یگانه افزود: این اقدام یعنی ساخت مسکن به طور مستقیم و غیرمستقیم ۱۵۰ شغل را به حرکت در می‌آورد.

وی گفت: ایجاد پویایی، انگیزه و مشوق‌های لازم در راستای احیا، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیر رسمی و حمایت از تولید و عرضه مسکن برای اقشار کم درآمد و طرح اقدام ملی مسکن به ایجاد اشتغال در صنایع مختلف و جهش تولید در حوزه ساختمان منجر می‌شود.

شهردار زنجان ادامه داد: بر اساس ماده ۱۶ قانون نوسازی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در این سکونتگاه‌ها حداقل ۵۰ درصد معافیت و تشویق را شامل می‌شوند و در خصوص سکونتگاه‌های غیررسمی و در برخی مناطق با ۱۰۰ درصد معافیت و در خصوص حمایت از اقدام ملی مسکن در کاربری‌های مسکونی صدور پروانه ساختمانی طی سال جاری و در تراکم و سایر عوارض ۵۰ درصد معافیت اعمال می‌شود.

ملائی گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی پیشنهاداتی مبنی بر درخواست مجوز احداث، توسعه کارخانه واحدهای صنعتی و تولیدی در محدوده حریم شهر با ارائه موافقت اصولی سازمان صنعت، معدن و تجارت در کاربری‌های مربوطه کل عوارض و صدور پروانه شامل داخل تراکم و سایر عوارض متعلقه با ۸۰ درصد تشویق و معافیت و با رعایت ضوابط شهرسازی و با اخذ تعهد مبنی بر تکمیل بهره برداری از این پروژه‌ها امسال اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لوایح مربوطه توسط شهرداری به شورای اسلامی شهر ارسال شد که برای اقدام ملی مسکن شهر زنجان ۵۰ درصد مصوبه و برای کارگاه‌های تولیدی در محدوده شهر با احداث بنا ۸۰ درصد تخفیف داده می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 432131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.