ساداتیان: برجام منافع زیادی برای ایران داشت

دیپلمات سابق وزرات امورخارجه گفت: دونالد ترامپ از برجام خارج شد تا بتواند در قالب مذاکرات بعدی امتیازات بیشتری از ایران بگیرد، اما تا امروز به این هدف دست نیافته است. این رفتار رئیس جمهور آمریکا نشان از این دارد که برجام منافع زیادی برای ایران داشت.

سیدجلال ساداتیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون پیشنهاد خروج از برجام توسط نمایندگان اظهار کرد: برخی جریانات سیاسی داخلی از ابتدای مذاکرات برجام با آن به مخالفت پرداختند و اعتقاد داشتند که نباید با آمریکا مذاکره کنیم و امتیازی به این کشور بدهیم و نهایتاً با خروج ترامپ از برجام این جریان سیاسی فشارهای خود را بر وزارت امور خارجه مضاعف کرد و مدعی شد که ما از همان اول گفتیم که نباید با آمریکا مذاکره کنیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به وزارت امور خارجه اجازه مذاکره داده بودند و کاملاً در جریان مذاکرات قرار داشتند.

دیپلمات پیشین وزارت خارجه تاکید کرد: معاهده برجام تصمیم نظام بود و باعث شد سایه جنگ از ایران دور شود؛ زیرا شش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای دنیا را موظف به جنگ علیه ایران می‌کرد. در چنین وضعیتی برجام به تصویب رسید و بسیاری از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در سال اول آن برداشته شد که باعث شد بسیاری شرکت‌های بزرگ خارجی برای سرمایه گذاری به ایران بیایند.

ساداتیان ادامه داد: دونالد ترامپ برجام را زیانبارترین قرارداد تاریخ آمریکا تلقی کرد و از برجام خارج شد تا بتواند در قالب مذاکرات بعدی امتیازات بیشتری از ایران بگیرد، اما تا امروز به این هدف دست نیافته است. این رفتار رئیس جمهور آمریکا نشان از این دارد که برجام منافع زیادی برای ایران داشت.

وی خاطرنشان کرد: برخی جریانات خاص درون کشور، در زمین آمریکا بازی می‌کنند و با پیشنهاد خروج از برجام بر طبل درگیری می‌کوبند، اما وزارت امور خارجه باید منافع کشور را در نظر بگیرد. ایران نیازمند بعد نظامی و دیپلماسی بوده و این دو باید در یک راستا تحقق یابند.

کد خبر 432117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.