هیچ موفقیتی در شهر متعلق به یک نفر نیست

شهردار اصفهان گفت: هیچ موفقیتی در این شهر متعلق به یک نفر نیست و همه موفقیت‌ها در همه بخش‌ها متعلق به همه است، بنابراین همه باید نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت کرده و در یک مسیر هم افزا، حضور مؤثر داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در نخستین نشست فصلی مدیران شهری در سال ۹۹ با تبریک روز قلم، میلاد امام رضا (ع) و روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اظهار کرد: روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها متعلق به انسان‌هایی است که برای خدمت سر از پا نمی‌شناسند و همه وجود خود را در طبق اخلاص گذاشته و در سراسر کشور در همه روستاها و شهرها برای راحتی زندگی دیگران تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در هر فصل قرار است با برگزاری یک نشست فصلی سیاست‌ها، استراتژی‌ها و برنامه‌های آینده شهرداری را با مدیران به شور و مشورت بگذاریم، تصریح کرد: در صورتی که بی تفاوتی دامنگیر نیروهای شهرداری شود اعتماد، اطمینان و امید آسیب می‌بیند.

شهردار اصفهان ادامه داد: هر فردی که در مسئولیت اجتماعی خود و نقشی که در جامعه دارد دچار بی تفاوتی شود می‌تواند نقطه پایان یک رابطه اجتماعی را رقم بزند، بی تفاوتی نقطه شکست است و فرار از جامعه را رقم می‌زند؛ بنابراین به عنوان کسانی که در یک خانواده بزرگ همکاری می‌کنیم نباید نسبت به هیچ مسئله‌ای بی تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه کشور از لحاظ اقتصادی در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، تاکید کرد: بخشی از این شرایط از آثار تحریم است؛ در چنین شرایطی تک تک مدیران شهرداری در تلاش هستند تا قطار خدمت رسانی را با سرعت جلو ببرند.

نوروزی خاطرنشان کرد: در برخی موارد عده‌ای با مدیران شهرداری با اظهار نظرهای غلط، برخورد می‌کنند و اگر عضوی از مجموعه شهرداری بابت این اظهارنظرها آسیب ببیند این آسیب متوجه همه می‌شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امروز هیچ متخصص امور شهری نمی‌گوید شهرداری اصفهان در انجام مأموریت خود ناتوان بوده است، اما برخی غیر متخصصان اظهارنظرهای سخیفی می‌کنند؛ متخصص با انصاف نقد می‌کند، البته قطعاً ممکن است نقدهایی هم وجود داشته باشد که می‌پذیریم.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان حرکت شتابانی دارد که می‌تواند بسیاری از آرزوهای این شهر را تحقق ببخشد، گفت: در سال‌های گذشته احداث هر کیلومتر مترو نیاز به ۵۰ میلیون دلار داشت، اما امروز این رقم را اگر در دلار ۲۰ هزار تومان ضرب کنیم فاصله بسیار زیادی نسبت به گذشته به دست می‌آید، امروز بالای هزار میلیارد تومان برای هر کیلومتر مترو هزینه می‌شود که برخی کار در این حوزه را کار نامعقولی می‌دانند، اما نمی‌توان دست روی دست گذاشت و البته امروز اقدامات شهرداری بسیار خوب جلو رفته است.

پیشرفت قابل ملاحظه در خط دو مترو

نوروزی با بیان اینکه در خط دو مترو اقدامات بسیار خوب و بزرگی شده است، اضافه کرد: در خط دو ۱۶ ایستگاه باید احداث شود که احداث ۱۱ ایستگاه آن آغاز شده و ساخت برخی از آن‌ها تا بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است محل پنج ایستگاه دیگر در خط دو باقی مانده تا آزادسازی شود و این کار تا پایان سال آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز ایستگاه‌های مترو به روشی نوین در حال ساخت است و دیگر مانند گذشته مردم را دچار مشکلات متعدد ترافیکی نمی‌کند، یکی از مدیران با تجربه کشور در حوزه ساخت و ساز، بابت ساخت خط دو مترو در اصفهان به این شیوه متعجب شد و در بازدید احساس غرور می‌کرد که چه سطح بزرگی در زیرزمین خاکبرداری شده است باید اذعان داشت که عملیات مترو خط دو بر خلاف گذشته و بدون اینکه کسی متوجه شود در حال ساخت است که کار بسیار هنرمندانه‌ای است.

احداث بزرگترین میدان جهان در اصفهان

شهردار اصفهان با اشاره به اقدامات آینده از جمله احداث بزرگترین میدان جهان در اصفهان گفت: شهرداری در حال توافق با ارتش است تا از فرح آباد تا اتوبانی که به کوه صفه می‌رسد میدانی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار متری که در کنار آن یک پارک بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع قرار دارد ساخته شود؛ بحث‌های مقدماتی آن انجام شده و ارتش تمامی آن را پذیرفته است در صورتی که این اتفاق در اصفهان رقم بخورد میدانی بالای یک میلیون مترمربعی به همراه یک پارک بزرگ و زیرگذر مربوط در اصفهان ساخته می‌شود.

وی با اشاره به پروژه تراموا، اضافه کرد: برای اجرای این پروژه در اصفهان گام‌های بزرگی برداشته شده است، نمی‌توانیم به دلیل برخی مشکلات دست روی دست بگذاریم مطالعات این پروژه انجام و کلیات آن مورد تصویب شورای عالی ترافیک قرار گرفته است.

مکان‌یابی نمایشگاه‌های بین‌المللی و سالن اجلاس سران به درستی انجام شده

نوروزی با بیان اینکه مهندسان و مدیرانی که در گذشته پیشنهاد احداث نمایشگاه‌های بین‌المللی و سالن اجلاس سران را در کنارگذر شرق اصفهان داده اند مکان‌یابی بسیار درستی بوده، ادامه داد: این پروژه‌ها در مسیر رینگی قرار دارد که از آنجا می‌توان از فرودگاه بدون توقف به نمایشگاه و سالن اجلاس رسید.

وی تاکید کرد: در دو سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان در سالن اجلاس کار اجرایی و آزادسازی شده است که اقدام بسیار بزرگی است و همچنین مراحل احداث مرکز نمایشگاه اصفهان پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: با برخی از دستگاه‌های نظامی توافقات بسیار خوب و بزرگی در حال انجام است، در این توافق‌ها بزرگراه شهید لاوی باز می‌شود به این معنا که ماشین‌هایی که از کنار پردیس آبشار رد می‌شوند و اکنون ساعت‌ها در ترافیک می‌مانند به آسانی می‌توانند به داخل شهر بروند که کار بسیار بزرگی است و مسیر شهر در منطقه شش و آبشار از گره‌های ترافیکی موجود رهایی می‌یابد.

وی اضافه کرد: اگر وضعیت مدیریت شهر به همین گونه پیش برود به این معناست که در این چهار سال به اندازه ۱۴ سال در این شهر کار شده است همانگونه که در خط یک مترو در چهار ماه به اندازه چهار سال کار شد چرا که فعالیت‌ها سه شیفته بود و دیدیم که مترو پس از سال‌ها در اختیار مردم قرار گرفت.

دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت

نوروزی با اشاره به وضعیت اتوبوسرانی، تاکید کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با پیگیری‌های شده دریافت کردیم که در کشور بی سابقه بود. بر خلاف گذشته که در حوزه حمل و نقل عمومی تنها برای مترو اوراق مشارکت اختصاص داده می‌شد، برای اتوبوس نیز این مهم محقق و در قانون نیز اصلاح شد، از مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان، ۲۰ تا ۳۰ میلیارد هزینه زیرساختی بی آر تی و مابقی آن هزینه خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس شد.

وی افزود: دولت، اصفهان را به دلیل عملکرد خوب به عنوان پایلوت انتخاب کرد و عدد بزرگی تخصیص داده شد و هم اکنون در حال بستن قرار داد برای گرفتن ۷۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده هستیم.

عملکرد درخشان شهرداری در حوادث سال گذشته

شهردار اصفهان با بیان اینکه مردم اهواز در حادثه سیل از عملکرد اصفهانی‌ها برای امداد بسیار راضی بودند به نحوی که برخی مردم آن شهر اذعان داشتند چرا نباید آب به اصفهان انتقال یابد وقتی اصفهانی‌ها اینگونه به ما کمک کردند، ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز در سیستان و بلوچستان کار بسیار خوبی شد و معاون فرهنگی پیشنهاد هم پیوندی اصفهان را با یکی از شهرهای این استان داد که باعث شد خیریه‌ها به این شهر ورود کرده و هم اکنون در حال ساخت بیمارستان هستند، همچنین قرار است به کودکان بلوچ در اصفهان آموزش‌ها و مهارت‌هایی داده شود و این یعنی در حوزه فرهنگی هم ارتباطات خوبی خلق کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: هیچ شهرداری در سنجش تعالی سازمانی خود وارد نشده بود چراکه برای این کار باید خود را در معرض ارزیابی قرار دهند، اما این کار در شهرداری اصفهان سال گذشته انجام و نشان سه ستاره و چهار ستاره دریافت شد.

کد خبر 432095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.