شش هدف برنامه سنجش‌پذیر شهردار اصفهان مرتبط با حوزه شهرسازی است

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: اقدامات صورت گرفته در معاونت شهرسازی و معماری در راستای اهداف ۹ گانه برنامه سنجش‌پذیر شهردار تعریف و اجرا شده که شش هدف این برنامه در ارتباط با مأموریت‌ها و وظایف معاونت شهرسازی و معماری است.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ارتباط با هدف «رونق‌بخشی به فعالیت‌های اقتصادی، ایجاد و ارتقای محیط کسب و کار و اکوسیستم مناسب و قابل اعتماد جهت سرمایه‌گذاری»، فرایندهای صدور پروانه اصلاح شده و افزایش بیش از ۴۰ درصدی در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ در تعداد صدور پروانه و افزایش بیش از ۵۴ درصدی در صدور متراژ پروانه‌های صادره اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: با اصلاح فرآیند صدور پایان کار نیز شاهد افزایش بیش از ۶۰ درصدی در متراژ پایان ساخت‌ها صادره در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۶ بودیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: از موارد دیگر می‌توان به کاهش متوسط زمان پاسخ دهی به استعلام از ۲۱ روز به ۱۲ روز در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۶ اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعریف و اجرای پروژه‌های محرک توسعه در مناطق ۱۵ گانه و ناژوان و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی رینگ حفاظتی و محور تشریفات و TOD ایستگاه‌های خط دو و سه قطار شهری نیز با هدف رونقش بخشی به فعالیت‌های اقتصادی، ایجاد و ارتقای محیط کسب و کار و اکو سیستم مناسب و قابل اعتماد جهت سرمایه گذاری انجام شده است.

حسینی‌نیا گفت: در راستای هدف «یکپارچه‌سازی، هویت بخشی و ارتقای کیفی شهرسازی و معماری شهر»، تهیه طرح و تکمیل بیش از ۴۰ پروژه تاریخی شامل محورها و بافت تاریخی و تک بناهای تاریخی، تعریف پروژه‌های شاخص شهری نظیر محور میانی چهارباغ عباسی، طراحی شهری میدان امام حسین (ع)، پایه گذاری جشنواره و جایزه دوساله معماری و شهرسازی اصفهان، پیرایش شهری در محورهای منتخب مناطق ۱۵ گانه از اقدامات انجام شده به شمار می‌آید.

وی افزود: برای تحقق هدف «تبدیل اصفهان به قطب گردشگری (ملی و بین‌المللی)» تعریف و اجرای پروژه‌های گردشگری اصفهان ۲۰۲۰ در مناطق ۱۵ گانه و ناژوان و پروژه بازتعریف نقش محلات گردشگری از جمله محلات شهشهان، سنبلستان و جویباره در منطقه سه، درب کوشک در منطقه یک، طراحی شهری پهنه گردشگری رهنان در منطقه ۱۱ و طراحی شهری محور گردشگری گورت در منطقه ۱۵ شهرداری اقدامات لازم صورت گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: در ارتباط با هدف «پیشگیری از وقوع سوانح و ارتقای سطح حفاظت، ایمنی و خدمات‌رسانی به شهروندان»، تهیه طرح جامع ریز پهنه‌بندی و مدیریت ریسک لرزه‌ای شهر اصفهان با تأکید بر در نظر گرفتن فرآیند فرونشست زمین با همکاری دانشگاه اصفهان، تهیه ارزیابی و سنجش تاب‌آوری شهری در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان و طراحی ده‌ها پروژه ایستگاه آتش نشانی انجام شده است.

وی اظهار کرد: صدور پروانه به صورت غیرحضوری، اعلام هوشمند ضوابط و مقررات شهرسازی برای هر پلاک، محاسبه هزینه صدور گواهی‌ها، درخواست استعلام‌ها، امکان ارسال گزارش مرحله‌ای ناظران، امکان ثبت گزارش تخلف و امکان تأیید گواهی سفت‌کاری و پایان‌کار به صورت غیر حضوری در راستای هدف «استقرار نظام کاهش فساد و حداکثر سازی شفافیت مالی» انجام شده است.

حسینی‌نیا با بیان اینکه «حکمروایی خوب شهری با هدف مشارکت شهروندان و ایجاد زمینه حضور فعال تمامی شهروندان در شهر» یکی دیگر از اهداف برنامه سنجش‌پذیر شهردار است، افزود: در این راستا تهیه برنامه اقدام اجرایی شهر دوستدار کودک بر مبنای وضعیت سنجی کودکان که منجر به دریافت نشان شهر دوستدار کودک شد، همچنین مناسب‌سازی فضاهای شهری به منظور افزایش حضور پذیری افراد توانخواه، تهیه برنامه جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین، راه اندازی ۹ دفتر تسهیلگری و نهاد توسعه شهری و تدوین و تصویب برنامه جامع اقدام مشترک برای ۲۸ محله ناکارآمد شهری انجام شد.

کد خبر 432094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.