منافع اکولوژیک اصفهان بر درآمدهای مادی ارجح شود

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: صحبت‌هایی مبنی بر تفکیک و ساخت مجتمع‌های مسکونی با حداقل پنج طبقه در پهنه مجاور کارخانه لوله مطرح شده که از شهردار اصفهان می‌خواهم بخش اکولوژی آن را جدی بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: چندی قبل در صحن علنی شورای شهر در خصوص تعیین تکلیف گستره‌های ویژه در طرح تفضیلی شهر اصفهان تذکر داده شد اما در کنار این پهنه‌ها بخش‌هایی در برخی مناطق شهری وجود دارند که مستعد ایجاد طرح‌های گردشگری برای ارتقای کیفیت اکولوژیک شهر هستند.

وی افزود: در مجاورت کارخانه لوله یکی از پهنه‌های مهم شهری با کاربری مراتع و جنگل کاری و با مساحت ۲۸ هکتار وجود دارد که متعلق به اداره آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب بوده و از یکسو به پارک کوهستانی قائمیه و از طرف دیگر در مجاورت دو کوه دنبه و قائمیه قرار دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه صحبت‌هایی مبنی بر تفکیک و ساخت مجتمع‌های مسکونی با حداقل پنج طبقه در این پهنه مطرح است، تصریح کرد: شهر اصفهان نیازمند مکان‌هایی مانند صفه با ارزشمندی اکولوژی و گردشگری است که این پهنه با قابلیت بسیار زیادی که دارد می‌تواند به خوبی این نقش را ایفا کند.

وی اضافه کرد: قسمت شرقی پهنه با مساحت هشت هکتار درخت کاری و جنگل کاری و نیز قسمت غربی با مساحت ۱۸ هکتار پارک طبیعی و کوهستانی، ظرفیت بی‌نظیری را برای شهر اصفهان ایجاد کرده است.

طغیانی خاطرنشان کرد: فرایند تفکیک شاید برای شهرداری درآمدزا باشد اما شایسته است درآمد درازمدت اکولوژیک این پهنه بر درآمد کوتاه مدت تغییر کاربری و تفکیک اراضی ترجیح داده شود بنابراین از رئیس شورای شهر و شهردار اصفهان می‌خواهم بخش اکولوژی آن را جدی بگیرند.

پس از سخنان طغیانی در صحن علنی شورا، مهدی مزروعی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: موضوع مطرح شده در نطق رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران، با همراهی فریده روشن، مهدی مزروعی، کورش محمدی و پورمحمد شریعتی‌نیا، در قالب تذکر کتبی پنج عضو شورای شهر به شهردار اصفهان مطرح می‌شود.

کد خبر 432090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.