۲۰ هزار میلیارد تومان برای احیای بافت فرسوده بندرعباس نیاز است

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: با توجه به اینکه ۴۳ درصد از مساحت شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل داده برای اصلاح آن اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان مورد نیاز بوده و شایسته است در سطح ملی و کلان این امور پیگیری شود.

جواد بلارک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده هرمزگان به ویژه محله نایبند جنوبی که اراضی آن مربوط به چندین مالک مانند ستاد اجرای فرمان امام، بنیاد مستضعفان و شرکت ندای اسپرت است، برای دریافت سند ملکی با مشکلاتی زیادی رو به رو هستند.

وی با بیان اینکه تا مشکل سند اراضی حل نشود مشکل بافت فرسوده نیز حل نخواهد شد، افزود: با کمک سازمان بازآفرینی شهری و وزارت مسکن این مشکل حل شدنی است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: با توجه به اینکه ۴۳ درصد از مساحت شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل داده برای اصلاح آن اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان مورد نیاز بوده و شایسته است در سطح ملی و کلان این امور پیگیری شود.

وی اضافه کرد: هرچه بیشتر از روستاها به شهر مهاجرت شود به بافت فرسوده و مشکلات شهری افزوده می‌شود.

اسکله شرق ظرفیت گردشگری دارد

بلارک به اسکله شرق شهرستان بندرعباس اشاره و اضافه کرد: نیاز است در مطالعات طرح اسکله شرق بازنگری‌های جدیدی بشود؛ این اسکله قابل استفاده بوده و ساماندهی آن تأثیر بسزایی در رونق گردشگری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: عمدتاً صنایع غرب بندرعباس به دلیل اینکه در منطقه ویژه واقع شده‌اند خود را معاف از پرداخت عوارض و مالیات می‌دانند حال آنکه بخشی از این صنایع به دلیل داشتن آلایندگی‌ باید مالیات پرداخت کنند.

نباید به مردم برای پرداخت عوارض فشار آورد

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه هرچه به مردم برای پرداخت عوارض فشار بیاوریم بدبینی نسبت به ما بیشتر می‌شود، تصریح کرد: باید از سوی دولت به شهرداری‌ها به‌خصوص شهرداری بندرعباس که تاکنون کمکی از سوی دولت دریافت نکرده، کمک شود و اعتبار عمرانی تخصیص داده شود.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری مطالبات بر جای مانده شهرداری، گفت: اخیراً مطلبی به نقل از وزیر نفت خطاب به مسئولان استانی و در خصوص خودداری از واگذاری تأمین نیرو به شرکت‌ها مطالعه کردم که بسیار حائز اهمیت بود.

بلارک ادامه داد: این شرکت‌های پیمانکاری اگر ورشکست شوند، آیا نیروهایشان را در استان‌های دیگر به کار می‌گیرند؟ این حرف نادرستی بود که وزیر نفت گفته بود و این امر سبب می‌شود نیروهای بومی در استان به‌کار گرفته نشوند.

کد خبر 432081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.