برگزاری مجالس ختم و ترحیم در آرامستان‌های اصفهان ممنوع شد

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: بر اساس مصوبات ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا در اصفهان از امروز_یکشنبه ۱۵ تیرماه ۹۹_برگزاری مجالس ختم و ترحیم تا اطلاع ثانوی در آرامستان‌های شهر ممنوع است، اما زیارت اهل قبور و خاکسپاری اموات انجام می‌شود.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق مصوبات ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا در اصفهان آئین خاکسپاری اموات با تعداد محدودی از بستگان متوفی در آرامستان‌ها برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: امکان زیارت اهل قبور برای مراجعه کنندگان به آرامستان‌های شهر با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهروندان باید از هرگونه تجمع و ازدحام به ویژه در محیط‌های سربسته خودداری کنند.

وی با اشاره به تعطیلی ۱۱ غسالخانه در شهر، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا با همکاری معاون دادستان و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی به منظور حفظ سلامتی شهروندان ساکن در اطراف آرامستان های محلی، مقرر شد ۱۱ غسالخانه فعال شهر تعطیل شود.

مرادی با بیان اینکه اردیبهشت ماه امسال حکم معاون دادستان اصفهان برای تعطیلی غسالخانه‌های فعال شهر صادر شد، تصریح کرد: سازمان آرامستان باغ رضوان آمادگی دارد غسل و کفن همه متوفیان شهر اصفهان را انجام دهد.

وی تاکید کرد: بعضی شهروندان متوفیان خود را در مساجد، حسینیه‌ها یا حتی منازل شست و شو می‌دهند که این کار منسوخ شده و از نظر بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان همان منازل، مساجد و همسایگان اطراف ضرر دارد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: انتقال متوفیان از منازل به آرامستان باغ رضوان توسط آمبولانس به صورت رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 432077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.