تنها عطش دیدن معایب را نداشته باشید/ صداوسیما برای کارکنان خود ظرفیت‌سازی کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیاز است صداوسیما در میان کارکنان خود ظرفیت‌سازی کند تا کسانی که موفقیت‌های شهر را می‌شنوند، از شنیدن آن خوشحال شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با قدردانی از کسانی که در شهر برای پیشرفت پروژه‌ها تلاش می‌کنند، تقدیر امام جمعه اصفهان از مدیریت شهری در خطبه‌های نماز جمعه اخیر را یادآور شد و اظهار کرد: امام جمعه اصفهان همواره حامی مدیران شهری بوده و به بهترین شکل اقدامات جاری شهر را رصد می‌کند؛ این بار نیز مانند همیشه کارکنان شهرداری را مورد لطف خود قرار داده و سخنان ایشان موجب دلگرمی است.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت و آستانه تحمل خود را در شنیدن محسنات و تعریف از دیگران بالا برده و اینگونه نباشد که تنها عطش دیدن و شنیدن معایب را داشته باشیم، افزود: نیاز است صداوسیما در میان کارکنان خود ظرفیت‌سازی کند تا کسانی که موفقیت‌های شهر را می‌شنوند، از شنیدن آن خوشحال شوند و اینگونه مسائل را برتابند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تقدیرها باید برمدار انصاف باشد، تصریح کرد: لازم است کسانی که در معرض تقدیر هستند دچار غرور نشده و زمینه افزایش این تقدیرها را فراهم کنند زیرا مدح‌ها و تقدیرها اگر موجب غرور شود آفت‌زا خواهد بود.

مدیریت آب باید در سطح ملی انجام شود

وی ادامه داد: امروز برای کاهش آلام مردم کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به هم‌افزایی در امور مختلف داریم و باید با گردن نهادن بر قوانین و مقررات از اتلاف وقت و سوختن سرمایه‌ها جلوگیری کنیم.

نصراصفهانی با اشاره به دغدغه جدی مردم استان در خصوص تأمین آب، خاطرنشان کرد: با تعامل خوبی که میان استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان انجام شده، با تکیه بر پیوندهای کهنی که با این دو استان داریم و با تدابیری که دولت در این زمینه اندیشیده و مصوبات خوبی که به تصویب رسیده می‌توان استحصال از منابع آبی کشور را به بهترین نحو دنبال کرد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت آب باید در سطح ملی انجام شده و پس از آن برای همه لازم‌الاجرا باشد، اضافه کرد: قانون باید برای همه فصل‌الخطاب بوده و تمام اقدامات در حوزه آب از مجاری قانونی آن پیش رود بنابراین لازم است به قانون تن داده و از اظهارنظرهای بی مورد پرهیز شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان در حوادث مختلف خود را در کنار سایر استان‌ها دیده و از هیچ حرکتی برای کمک به آن‌ها فروگذار نکرده بنابراین نیاز است در این راستا اقداماتی که انجام می‌شود حق و حقوق مردم استان را تضییع نکند.

بدون ورود بخش خصوصی پروژه‌های شهر روی زمین می‌ماند

وی افزود: لازم است با استفاده از تجارب پیشین و بیش از گذشته به حضور و جلب سرمایه‌گذاران و افزایش فعالیت‌های مشارکتی توجه شود تا بدین سبب برای رونق‌بخشی به شهر و افزایش فرصت‌های اشتغال گام بزرگی برداریم.

نصراصفهانی با بیان اینکه مدیریت شهری به دنبال احترام گذاشتن به سرمایه گذاری بخش خصوصی است، تصریح کرد: توسعه، ترمیم و تجهیز ۲۰ ورزشگاه با مشارکت بخش خصوصی یکی از بهترین نمونه‌های جلب مشارکت بخش خصوصی بود که اخیراً انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم برای اجرای پروژه‌های شهری منتظر تحقق درآمدهای شهرداری یا بودجه‌های دولتی بمانیم و اگر بخش خصوصی را به مشارکت نگیریم، این پروژه‌ها سال‌ها روی زمین می‌ماند.

گرانی قیمت تست‌های کرونا با دغدغه حفظ سلامتی مردم مغایرت دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان اصفهان نگران کننده است، اضافه کرد: از امروز زدن ماسک در تمام ادارات الزامی شده و اقدامات پیشگیرانه دیگری را نیز شاهد هستیم که امید است با مجموع این اقدامات به وضعیت بهتر برگشته و وضعیت استان در شیوع کرونا به حالت قرمز نرسد.

وی ادامه داد: برای هر تست کرونا ۵۰۰ هزار تومان باید پرداخت شود و بیمه نیز تعهدی در این با ره ندارد که این امر با دغدغه‌ها و دلواپسی‌هایی که برای حفظ سلامتی مردم مطرح می‌شود منافات دارد.

با موتورسواری در پارک‌های اصفهان مقابله شود

نصراصفهانی از پلیس راهور خواست با برنامه‌ریزی مناسب و وضع قوانین از ورود موتورسواران به پارک‌ها و محل عبور عابران پیاده جلوگیری کند و اظهار کرد: این اقدامات فرهنگ زشتی است که آسیب جسمی و روحی برای شهروندان در پی دارد و زیبنده نیست فرهنگ و چهره شهر اصفهان را تحت تأثیر قرار دهد.

وی افزود: دولت به تعیین میزان اجاره‌بهای منازل ورود کرده که جای خرسندی دارد و اگر این روش دنبال شود می‌تواند به آرامش مستأجران منجر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر همراهی مردم با این اقدامات نباشد حتی با وجود قوانین نیز مشکل افزایش اجاره‌بها حل نخواهد شد، اضافه کرد: شایسته است شهروندانی که تمکن مالی دارند واحدهای خالی خود را به نحو مطلوبی در اختیار شهروندان متقاضی قرار دهند.

وی با اشاره به ۱۶ تیرماه روز مالیات، تصریح کرد: برای افزایش استقبال از پرداخت مالیات، بیش از هر چیز به تعامل با مردم و کسانی که در معرض پرداخت مالیات هستند نیاز است تا درآمدهای پایدار تأمین شود.

نصراصفهانی گفت: با صبوری و در نظر گرفتن تمام شرایط می‌توان در پرداخت مالیات منافع شهر، استان و کشور دنبال شده و موجب دلگرمی صاحبان حرفه شود.

کد خبر 432064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.