شهرداری اصفهان در حوزه فرهنگی کشور نمونه است

شهردار اصفهان گفت: در حوزه فرهنگی یکی از شهرداری‌های نمونه کشور هستیم به همین دلیل در مجمع کلان شهرها دبیری حوزه فرهنگی برعهده شهرداری اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در اختتامیه دومین دوره جایزه جمالزاده که به صورت زنده از صفحه رسمی جشنواره و فرهنگسرای مجازی شهرداری اصفهان در اینستاگرام پخش شد، در خصوص این جشنواره اظهار کرد: امروز دومین دوره اختتامیه این جشنواره به دلیل شرایط کرونایی به صورت آنلاین برگزار شد و فراخوان این جشنواره در آذرماه ۹۸ منتشر و نزدیک به ۱۵۰۰ اثر دریافت شد که در دو مرحله داوری شدند.

وی با بیان اینکه بسیار خرسندیم که جمالزاده به عنوان پدر داستان نویسی ایران از دیار نصف جهان که شهر فرهنگ، هنر و ادبیات محسوب می‌شود، برخاسته است، گفت: شهرداری اصفهان در دو سال گذشته توانسته بر این موضوع متمرکز شود چراکه هر چه بیشتر سعی کنیم تا آثار، اشخاص و فضاهای فرهنگی را با رویدادها پیوند دهیم، می‌توانیم فرهنگ سازی های خوبی داشته باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی نه تنها در اصفهان که در سطح ملی و جهانی تأثیر گذار است، افزود: شرایط کرونایی مشکلات بسیاری در اصفهان ایجاد کرد؛ امید داشتیم که در حوزه فرهنگی کارهای بسیار مهمی انجام دهیم، اما شرایط پیش آمده بسیاری از فرصت‌ها، ایده‌ها و آرمان‌هایی که باید در ایام خاص خود تحقق پیدا می‌کرد را ناموفق برجای گذاشت.

وی اضافه کرد: از طریق فضای مجازی شرایطی ایجاد کردیم که برخی اقدامات به گونه‌ای درست و طبق پیش بینی‌ها جلو برود که نمونه آن برگزاری اختتامیه جشنواره جمالزاده است، البته وقتی برنامه‌ای با حضور مردم و علاقمندان برگزار شود و هنرمندان برگزیده زیر یک سقف گرد هم آیند تأثیر بیشتری خواهد داشت.

نوروزی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی شهرداری اصفهان، گفت: در حوزه فرهنگی یکی از شهرداری‌های نمونه کشور هستیم به همین دلیل در مجمع کلان شهرها دبیری حوزه فرهنگی برعهده شهرداری اصفهان است.

وی افزود: مدیریت شهری در چند سال اخیر در راستای دیپلماسی شهری چه در ابعاد بین‌المللی و چه در ابعاد داخلی اقدامات ارزنده‌ای انجام داده و در رویدادهای مختلف جهانی و ایران نقش مهمی ایفا کرده است.

کد خبر 432056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.