لوک بد شانس/ زنگ خطر برای ذوب آهن

لوکابوناچیچ در اولین قدم شکست سنگینی را در کارنامه خود ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال، امروز – شنبه ۱۴ تیرماه - از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه تیم فوتبال ذوب آهن در ورزشگاه بدون تماشاگر فولادشهر میزبان تیم فوتبال پیکان تهران بود که این دیدار با نتیجه ۴ بر ۱ به نفع پیکان به اتمام رسید.


تیم داوری: سید علی‌اصغر مؤمنی، علی‌اکبر عظیم‌پور، وحید سیفی و حسین زمانی

ناظر داوری: علیرضا کهوری

پیکان: آرام آیراپتیان، سید مهران موسوی (حسین پورامینی دقیقه ۴۵)، نادر محمدی، دانیال ماهینی، سید محمد ستاری، آرش قادری، امیرحسین کریمی، سعید واسعی (ماهان رحمانی دقیقه ۶۹)، فراز امامعلی (علی حمودی دقیقه ۸۹)، ابراهیم صالحی، شهریار مغانلو (علیرضا کوشکی ۷۷)

سرمربی: عبداله ویسی


ذوب‌آهن اصفهان: مهدی خلیل، حمید ملکی (وحید محمد زاده دقیقه ۷۲)، محمد نژاد مهدی، مسعود ابراهیم زاده، وفا هخامنش، حمید بوحمدان، مجتبی حق دوست (علیرضا چراغعلی دقیقه ۶۴)، محمدرضا عباسی (علیرضا منظمی دقیقه ۶۴)، قاسم حدادی فر، احسان پهلوان و ایوان مارکویچ

سرمربی: لوکا بوناچیچ

شرح گل

ذوب آهن ۱- پیکان صفر / دقیقه ۱۴- حرکت تیمی ذوب آهنی‌ها و در ادامه پاس زیبای احسان پهلوان ایوان مارکویچ را در موقعیت گلزنی قرار داد تا مارکویچ با یک بغل پای ساده نخستین گل این دیدار را به نام خود ثبت کند.

ذوب آهن ۱- پیکان ۱/ دقیقه ۳۰- پرتاپ اوت علیزاده‌ای محمد ستاری بازیکن پیکان از جناح راست میدان و جا ماندن مهدی خلیل، فراز امامعلی را روبروی دروازه خالی قرار داد تا با یه ضربه سر به راحتی هرچه تمام تر بازی را به تساوی بکشاند.

ذوب آهن ۱- پیکان ۲/ دقیقه ۶۲- ضربه ایستگاهی اعلام شده به سود پیکان پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن توسط شهریار مغانلو با شوت تماشایی به کنج دروازه مهدی خلیل راه پیدا کرد تا توپ بعد از برخورد به زیر طاق تبدیل به گل دوم پیکان در این دیدار شود.

ذوب آهن ۱- پیکان ۳/ دقیقه ۸۵- اشتباه مرگبار کاپیتان حدادی فر بازیکن تازه وارد پیکان، ماهان رحمانی را صاحب توپ کرد تا با یک پاس زیبا امامعلی را صاحب توپ کند و امامعلی نیز با یک بغل پای ساده دروازه خلیل را برای سومین بار باز کند.

ذوب آهن ۱- پیکان ۴/ دقیقه ۸۶- پنالتی اعلام شده به سود پیکان را فراز امامعلی به تیرک عمودی دروازه ذوب‌آهن زد، اما در ادامه توپ به پشت مهدی خلیل برخورد کرد و تبدیل به گل شد.

اخطار

شهریار مغانلو- پیکان (دقیقه ۴۷) / امیرحسین کریمی – پیکان (دقیقه ۴۹)/ حمید بوحمدان – ذوب آهن (دقیقه ۷۱)/ ابراهیم صالحی – پیکان (دقیقه ۸۱) - مسعود ابراهیم زاده – ذوب آهن (دقیقه ۸۲)

دقایق حساس نیمه نخست

دقیقه ۶- خطای قاسم حدادی فر بر روی مهاجم تیم پیکان یک ضربه آزاد مستقیم را در اختیار پیکانی‌ها قرار داد که بواسطه جایگیری خوب مهدی خلیل توپ واسعی راهی اوت شد.

دقیقه ۱۰- شوت خطرناک مغانلو از روی ضربه آزاد پشت محوطه جریمه را مهدی خلیل راهی کرنر کرد.

دقیقه ۱۸- خروج اشتباه مهدی خلیل روی ارسال واسعی از سمت راست نزدیک بود کار دست ذوب‌آهن بدهد که امامعلی از این فرصت استفاده نکرد تا مدافعان ذوب با یک ضربه محکم توپ را دور کنند.

دقیقه ۲۰- پس از گل اول ذوبی ها تا حدودی پیکانی‌ها خود را پیدا کردند و در دقیقه ۲۰ در حال پی ریزی موقعیتی خطرناک بر روی دروازه مهدی خلیل بودند که زیرکی حمید ملکی اجازه این کار را به پیکانی‌ها نداد.

دقیقه ۲۶- اشتباه نژاد مهدی، بازیکن تیم فوتبال ذوب آهن موقعیتی خوب را در اختیار پیکانی‌ها قرار داد ولی بواسطه سرعت بالای توپ مغانلو به توپ نرسید تا این موقعیت از دست برود.

دقیقه ۳۴- خطای هند بازیکن پیکان یه ضربه ایستگاهی را در موقعیتی مناسب در اختیار سبز پوشان قرار داد ولی ضربه بی دقت بوحمدان را به جایی نبرد.

دقیقه ۳۵- شوت شهریار مغانلو در حالی به مدافع ذوب‌آهن اصابت کرد که مهاجم پیکان اعتقاد به برخورد توپ با دست بازیکن حریف و اعلام پنالتی داشت، اما داور چنین اعتقادی نداشت.

دقیقه ۳۷- احسان پهلوان که بواسطه یه ضد حمله تند و تیز در موقعیت خوبی قرار گرفته بود در محوطه جریمه پیکان در برخورد با ماهینی سرنگون شد ولی داور اعلام پنالتی نکرد و خطای هند بازیساز ذوب آهن را اعلام کرد.

دقیقه ۳۸- اشتباهات ادامه دار ذوب آهنی‌ها پایانی ندارد ولی اینبار شانس با یاران لوکا همراه بود تا توپ در موقعیت آفساید به امامعلی برسد.

دقیقه ۳۹- حرکت تیمی پیکانی‌ها واسعی را در موقعیت شوت زنی قرار داد ولی توپ بازیکن پیکان راهی به دروازه نداشت و به اوت رفت.

آنالیز نیمه نخست

نقش مربیان در نیمه اول اهمیت داشت و از سوی هر دو تیم آنالیز خوبی صورت گرفته بود. اگر دیدارهای قبلی دو تیم را مشاهده کنیم متوجه ضعف پیکان در خط میانه شاهد بودیم ولی ویسی در این دیدار از موسوی استفاده کرد تا نقطه ضعف تیمش را بپوشاند؛ موسوی تا حدود زیادی توانسته بود خواسته‌های ویسی را در زمین پیاده کند.

پیکان با شناختی که از ذوب آهن داشت با استفاده از توپ‌های بلند خلیل را تحت فشار قرار داد و به گل نیز رسیدند. اشتباه خلیل و خط دفاعی ذوب آهن عامل اصلی گل پیکان بود.

حضور مارکویچ در خط حمله به خوبی خط فوروارد این تیم را تقویت کرده است و فشار ذوب آهنی‌ها از میانه خط دفاعی پیکانی‌ها (سمت ماهینی) به خوبی قابل مشاهده بود.

دقایق حساس نیمه دوم

دقیقه ۴۷- خطای شدید شهریار مغانلو برا روی حمید ملکی باعث شد تا داور دست به جیب شود و اولین کار زرد این دیدار را به نام شهریار مغانلو ثبت کند.

دقیقه ۴۹- در حالی که بازیسازی خوب بازیکنان ذوب آهن می‌رفت تا حمید ملکی را در موقعیتی بسیار مناسب قرار دهد امیر حسین کریمی ملکی را با خطا متوقف کرد تا دومین کارت زرد این دیدار ئ تیمش را به نام خود ثبت کند.

دقیقه ۵۲- شوت‌های سرکش که یکی از برنامه‌های اصلی پیکانی‌ها در این دیدار است بیشتر توسط واسعی پیگیری می‌شود ولی شوت محکم واسعی در دقیقه ۵۲ توسط خلیل مهار شد.

دقیقه ۵۳- پاس زیبا و تند و تیز حقدوست بواسطه تکل به موقع بازیکنان پیکان راهی اوت شد تا از یک ضد حمله جلوگیری شود.

دقیقه ۶۲- خطای واضح حقدوست بر روی کعبی ضربه ایستگاهی را در اختیار پیکانی‌ها قرار داد تا در ادامه شهریار مغانلو با یک ضربه محکم دروازه مهدی خلیل را برای دومین بار باز کند.

دقیقه ۶۵- امامعلی دست برادر نبود و می‌توانست گل سوم پیکان را روی توپ ارسالی از سمت راست زمین بزند اما بواسطه سرعت بالای توپ موقعیت از دست رفت و توپ با عبور از مقابل وی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۴- توپ ارسالی از سمت راست زمین به دست مارکوویچ برخورد کرد که داور علیرغم بازیکنان پیکان اعتقادی به اعلام خطای هند نداشت و در ادامه شوت این مهاجم خارجی و برخورد توپ در صحنه مشکوک به پنالتی با دست مدافع پیکان پنالتی تشخیص داده نشد و ذوب تنها به یک کرنر رسید.
دقیقه ۷۵- ارسال زیبای قاسم حدادی فر علیرضا منظمی را در موقعیت گلزنی قرار داد اما در ادامه این ارسال ثمری را به همراه نداشت و به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه ۸۱- خطای بازیکنان پیکان بر روی ذوب آهنی‌ها داور را ملزم کرد تا یک ضربه آزاد را در پشت محوطه جریمه در اختیار ذوب آهنی‌ها قرار دهد که در ادامه ضربه مارکویچ به دیواره دفاعی پیکانی‌ها برخورد و راه به جایی نبرد.

دقیقه ۸۳- مسعود ابراهیم‌زاده بخاطر شبیه‌سازی در زمان عبور از نادر محمدی، با کارت زرد داور جریمه شد و نتوانست برای ذوب‌آهن پنالتی بگیرد.

دقیقه ۸۶ - ارسال زمینی ابراهیم صالحی از جناح چپ در حالی به علیرضا کوشکی رسید که مهدی خلیل، دروازه‌بان ذوب‌آهن روی او مرتکب خطا شد تا مؤمنی، داور مسابقه اعلام پنالتی کند.

دقیقه ۲+۹۰- پرتاب اوت بلند نادر محمدی به شکل عجیبی به تیرک افقی دروازه مهدی خلیل اصابت کرد و از زمین خارج شد.

آنالیز نیمه دوم

بازی سختی برای هر دو تیم بود و می‌توانست این نتیجه بر عکس باشد ولی وقتی به ساختار ذوب آهن نگاه کنیم ابراهیم زاده ای دفاع چپ است در میانه بازی می‌کند و پس از دریافت دو گل وحید محمدزاده وارد زمین می‌شود.

نباید ساختار دفاعی را به طور کلی نسبت به دیدار قبل عوض کرد در دیدار امروز یکی از روزهای بد ذوب آهن را شاهد بودیم و هیچ پوششی بین بازیکنان وجود نداشت. همه می‌خواستند گل بزند. ذوب آهنی‌ها در نیمه نخست بازی با نظمی انجام دادند ولی در نیمه دوم به بازی احساسی روی آورند. ذوب آهن از پیشتر می‌دانست که پیکان ضربه ایستگاهی خوب میزند ولی ذوبی ها ضربه ایستگاهی خوبی را به پیکانی‌ها دادند.

در مورد مهدی خلیل فقط به این نکته بسنده کنیم که وقتی بازیکنی احساس خطر نکند و رقیبی را حس نکند بداند به هر نحوی بازی کند در تیم باقی خواهد ماند بازی بهتری از مهدی خلیل نخواهیم دید.

حاشیه
*وحید شیخ ویسی، دروازه بان پیکانی‌ها که دیدار هفته گذشته مقابل پرسپولیس عملکرد بحث برانگیزی داشت در لیست بازیکنانان حضور نداشت و یا شاید بقولی اسمش خط خورده بود.

* هادی محمدی، بازیکن تیم فوتبال ذوب آهن به از همراهی تیمش در این دیدار محروم بود.

کد خبر 432041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.