کرونا به جان نمایندگان مجلس افتاد

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

شمخانی: ترور شهید سلیمانی بزرگترین هدیه آمریکا به تروریسم تکفیری و حامیانش بود

دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه پیگیری سیاسی حقوقی پرونده ترور شهید قاسم سلیمانی و همراهانش که صبح امروز در محل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برگزار شد اظهار داشت: بغض و کینه آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به دلیل نقش بی‌بدیل آنان در مبارزه با تروریسم تکفیری در منطقه و رسوا کردن نمایش ضد تروریستی آمریکا بود. جهان باید قدردان مجاهدت و فداکارای این دو سردار مبارزه واقعی با تروریسم باشد چرا که فرماندهی هوشمندانه و تلاش مخلصانه آنان از فراگیر شدن فتنه تروریسم تکفیری در اقصی نقاط عالم جلوگیری کرد.

در این جلسه که با حضور مسئولین دستگاه‌های ذیربط قضائی، سیاسی، امنیتی، اطلاعاتی و نظامی برگزار شد گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه پیگیری پرونده ترور فرماندهان مقاومت از سوی ارتش تروریست آمریکا ارائه شد و تصمیمات لازم در خصوص سرعت بخشیدن به روند پیگیری‌های جاری اتخاذ گردید.

۵ نماینده مبتلا به کرونا شدند

همزمان با شیوع بیماری کرونا از اواخر سال گذشته، اخباری از گوشه و کنار مبنی بر ابتلای تعدادی از نمایندگان دوره دهم مجلس به گوش می‌رسید، اما طی روزهای اخیر نیز همزمان با اوج شیوع بیماری کرونا، اخباری رسیده که چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم نیز به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که برای گذراندن دوره درمان در قرنطینه به‌سر می‌برند.

اسامی نمایندگانی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، به شرح زیر است: محمدطلا مظلومی نماینده مردم بهبهان، حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد نماینده مردم کهگیلویه حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس، علی‌عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس چند روز پیش نیز خبر مبتلا شدن محمد مهدی زاهدی رسانه‌ای شده بود.

شکایت ایران به دادگاه بین‌المللی درباره تأثیر تحریم‌ها بر شیوع کرونا

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور شنبه در بازدید از مؤسسه انستیتو پاستور ایران، مسائل و مشکلات حقوقی این مؤسسه را عمدتاّ در حوزه تعیین تکلیف اموال غیر منقول و اراضی تحت مالکیت این مؤسسه مورد رسیدگی قرار داد.

وی در جریان این بازدید و در گفت و گو با مسئولین انستیتو پاستور ایران با اشاره به جایگاه ارزشمند این مرکز تحقیقاتی و درمانی، اظهار کرد: دوره چهارماهه مواجهه با ویروس کووید ۱۹ نشان داد که نهادهایی مانند انستیتو پاستور ایران از آثار بنیادی و مهمی در حوزه بهداشت و درمان و فراتر از آن از منظر اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی برخوردار هستند و این روزها ارزش این نهاد یکصد ساله، بیش از پیش در اذهان عمومی یادآوری شده است نهادهایی مانند انستیتو پاستو ایران صرفاً جنبه تخصصی ندارند و در روح، اخلاق و فرهنگ جامعه تأثیر گذار بوده و ابعاد اجتماعی دارند و این موضوع مسئولیت ما را در رسیدگی به مشکلات آن دوچندان می‌کند.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، تلاش همه جانبه‌ای را آغاز کردیم تا حد امکان مشکلات و دغدغه‌های پرسنل و کادر درمانی مراکز پزشکی بویژه در رابطه با قراردادهایشان برطرف شود و دغدغه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد ضمن اینکه با توجه با تحریم‌های غیرانسانی و ضد حقوق بشری، با پیشنهاد معاونت حقوقی اعتراض جدید در دادگاه دادگستری بین‌المللی در خصوص اثر تحریم بر شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا ثبت گردید.

کمیسیون آموزش درباره احتمال تعویق برگزاری کنکور ۹۹ تصمیم‌گیری می‌کند

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که این هفته کمیسیون درباره تعلیق برگزاری کنکور و یا تغییر روش برگزاری آن اظهار کرد: در پی چند هفته گذشته پیام‌های زیادی حاوی نگرانی کنکوری‌ها و خانواده‌هایشان از برگزاری کنکور با توجه به شیوع پیک دوم کرونا را داشتند. آنها نگران سلامت‌شان هستند. از طریق تلفن با اعضای کمیسیون آموزش این نگرانی‌ها را منتقل کردند. قرار شد در جلسه هفته جاری درباره تعویق کنکور و یا تغییر در نحوه برگزاری آن به یک جمع بندی برسیم. پیشنهادات زیادی وجود دارد که در حال بررسی آن هستیم. از جمله آنکه کنکور به تعویق افتد یا اینکه در فضای باز برگزار شود که نیازی به استفاده از کولر و وسایل سرمایشی وجود نداشته باشد، چون این وسایل تأثیر زیادی در منتشر کردن ویروس دارد.

نادری افزود: پیشنهاداتی وجود دارد مبنی بر اینکه کنکور در مدت زمان بعد از ظهر تا شب در فضای باز برگزار شود یا اینکه برگزاری کنکور در چند روز باشد تا هم تراکم کمتر بوده و هم با برگزاری آن در فضای باز ویروس منتقل نشود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان و در جمع بندی گفت: این هفته کمیسیون درباره اصل تعویق برگزاری کنکور و یا تغییر در نحوه برگزاری آن به جمع بندی می‌رسد و در این زمینه با مسئولان سازمان سنجش و وزارت علوم هم مشورت صورت می‌گیرد. قطعاً جمع بندی به نحوی خواهد بود تا به دانش آموزان ضرری وارد نشود.

کد خبر 432033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.