زندی: در استان همجوار کشاورزان به راحتی محصول کشت می‌کنند

نماینده گلپایگان در شوراهای اسلامی استان گفت: در استان همجوار، کشاورزان از لب جاده تا نوک کوه محصول کشت می‌کنند، اما در شهرستان گلپایگان، کشاورزان علی‌رغم اینکه سند ثبتی قبل از انقلاب دارند مورد قبول منابع طبیعی برای کشت نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر زندی امروز (شنبه) در جلسه شورای شهرستان اظهار کرد: مشکلات شوراها زیاد بوده و انتظار حل یک‌شبه تمام مشکلات نداریم، اما انتظار داریم مسئولان شهرستان آماده پذیرش شنیدن مشکلات شورای بخش باشند.

وی افزود: اگر مسئولان شهرستان مشکلات روستاها را حل نکنند، از چه کسی باید انتظار داشت به مشکلات رسیدگی کنند. کلید حل اکثر مشکلات در شهرستان است نه اصفهان.

نماینده گلپایگان در شوراهای اسلامی استان گفت: برخی مسئولان حاضر به حضور در جلسه با شورا نیستند و اکنون نیز آب شرب برخی روستاها هنوز به شبکه تصفیه خانه وصل نشده است.

زندی اظهار کرد: در استان همجوار، کشاورزان از لب جاده تا نوک کوه محصول کشت می‌کنند، اما در شهرستان گلپایگان، کشاورزان علی‌رغم اینکه سند ثبتی قبل از انقلاب دارند مورد قبول منابع طبیعی برای کشت نیست.

وی افزود: مقام معظم رهبری به خودکفا شدن در بخش کشاورزی تأکید دارد، اما متأسفانه منابع طبیعی گلپایگان اجازه کشت محصول به کشاورزان نمی‌دهد و اگر به سمت زمین برای کشت بروند، بازداشت یا جریمه می‌شوند. با چنین وضعیتی، چگونه می‌خواهیم روستاهای شهرستان را توسعه دهیم؟

نماینده گلپایگان در شوراهای اسلامی استان با بیان اینکه تکمیل کمربندی روستاهای سعیدآباد و وانشان بلاتکلیف مانده است، گفت: برخی جاده‌های اصلی از درون روستاهای شهرستان عبور می‌کند، اما ادارات می‌گویند آسفالت و ترمیم قسمتی از جاده که داخل روستاها است، مربوط به دهیاری‌ها بوده که متأسفانه در توان بودجه دهیاری‌ها نیست.

زندی با بیان اینکه دهیاران در روستاها باید کار عقب نشینی و تخریب را انجام دهند و بعد آن را تحویل بنیاد مسکن بدهد، گفت: برخی ادارات شهرستان پاسخی به مکاتبات شوراها نمی‌دهند. در واگذاری زمین به جوانان برای ایجاد اشتغال هم همکاری نمی‌شود.

وی ادامه داد: شکستگی لوله‌های آب شرب روستایی به دلیل فرسودگی پوسیده شده و نیاز به اعتبار برای تعمیر و تجهیز دارد.

کد خبر 432025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.