مهمترین چالش شهر گلشهر وجود ۳۰۰ معبر خاکی است

شهردار گلشهر گفت: سال گذشته با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان حدود چهار هزار تن قیر خریداری و عملیات زیرسازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، علی نیکبخت امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران به مناسبت روز شهرداری‌ها اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ شهرداری گلشهر بر مبنای رقم ۳.۵ میلیارد تومان بود که در تفریق بودجه به ۴.۹۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.

وی افزود: از این میزان بودجه ۱.۵ میلیارد تومان مربوط به درآمد محلی و مابقی از کمک‌های استانی و وام دریافتی و مالیات بر ارزش افزوده تأمین شده است.

۶۶ درصد بودجه سال گذشته شهرداری در بخش عمرانی هزینه شد

شهردار گلشهر گفت: بودجه سال ۹۸ شهرداری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن در بخش جاری و ۳.۵ میلیارد تومان در بخش عمرانی هزینه شد، یعنی ۳۳ درصد بودجه در بخش جاری و ۶۶ درصد در بخش عمرانی انجام شد.

نیکبخت به عملکرد یک ساله شهرداری گلشهر اشاره و گفت: سال گذشته پل بهارستان تکمیل و به بهره‌برداری رسید، دیوار سازی کانال مسیل در خیابان بهارستان به طول ۴۵۰ متر و با ارتفاع حدود چهار متر با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان انجام شد.

وی گفت: سال گذشته پروژه بلوار محله فیلاخص و ورزنه به طول سه هزار متر تکمیل شد که برای احداث این پروژه شش هزار متر جدول گذاری و زیر سازی و پخش بیس انجام شد و با همکاری راهداری آسفالت و رفوژ آن به طول سه کیلومتر انجام شد، خاک‌ریزی این بلوار به همراه عملیات درختکاری و اجرای لوله‌گذاری بلوار به طول سه هزار متر برای آبیاری بلوار انجام شد اما به دلیل کمبود آب آبیاری آن با تانکر انجام می‌شود.

شهردار گلشهر با بیان اینکه عملیات آسفالت و رفوژ آسفالت بلوار محله وداغ گلشهر به همراه خاک‌ریزی و درختکاری آن به طول یکهزار متر انجام شد، گفت: آب از چاه‌های کشاورزی محله وداغ خریداری و با اجرای عملیات لوله‌گذاری تا پارک محله وداغ در جهت رفع کمبود آب پارک قلعه تاریخی وداغ انجام شد.

بودجه سال ۹۹ شهرداری گلشهر بر مبنای رقم پنج میلیارد تومان بسته شد

نیکبخت با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ شهرداری گلشهر بر مبنای رقم پنج میلیارد تومان بسته شد، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون با همکاری شهروندان ۱۵ مورد تملک اراضی و آزادسازی قسمتی از بافت مخروبه و ناکارآمد در معابر عمومی شهر گلشهر انجام شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۱ جلسه برای طرح تفصیلی شهر و یک جلسه کمیسیون ماده پنج برگزار شده است که امسال طرح تفصیلی شهر گلشهر ابلاغ خواهد شد.

شهردار گلشهر اظهار کرد: سال گذشته با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان حدود چهار هزار تن قیر خریداری و عملیات زیرسازی و آسفالت معابر اصلی، و فرعی شهر گلشهر (شامل بلوار نگارستان، خیابان روبروی پل بهارستان، کوچه پوریای ولی و حاشیه محله فیلاخص و ورزنه) انجام شده است.

نیکبخت خرید و نصب دو مجموعه بازی برای پارک محله فیلاخص و ورزنه با اعتبار ۷۰ میلیون تومان و خرید و تجهیزات واحد آتش‌نشانی و نصب علائم ترافیکی نیز از دیگر اقدامات شهرداری گلشهر در سال گذشته عنوان کرد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۳۲ پروانه ساختمانی صادره شد که ۲۱ مورد مربوط به محله کنجدجان، دو مورد محله وداغ، پنج مورد محله فیلاخض و چهار مورد مربوط به محله ورزنه بود، گفت: پنج جلسه ماده ۱۰۰ و دو جلسه بدوی با مطرح شدن ۵۱ پرونده و یک جلسه تجدید نظر با مطرح شدن هفت پرونده برگزار شد.

شهردار گلشهر اظهار کرد: زمین درمانگاه سابق گلشهر به مساحت دو هزار و دویست مترمربع از شبکه بهداشت و درمان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان خریداری شد.

ساخت و ساز غیر مجاز در شهر گلشهر نداریم

نیکبخت تصریح کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی نداریم و کشاورزان با مجوز جهاد کشاورزی به ساخت خانه کارگری یا دامداری اقدام می‌کنند، البته شهروندان گرایش به سمت ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ندارند چون بافت مسکونی داخل شهر تکمیل نشده و اکثر شهروندان منازل ویلایی دارند، هنوز ۱۱۰۰ هکتار زمین در محدوده خدماتی شهرداری است.

وی افزود: طرح بازآفرینی شهری گلشهر تهیه و در ستاد بازآفرینی شهرستان مصوب و در استان نیز مصوب شده است که از سوی وزارت راه و شهرسازی پاسخی داده نشده است.

مهمترین چالش شهر گلشهر وجود ۳۰۰ معبر خاکی است

شهردار گلشهر تصریح کرد: مهمترین چالش شهر گلشهر آسفالت شهر با وجود ۳۰۰ معبر خاکی است، جاده اصلی شهر ترانزیت خودروهای غرب به مرکز کشور است که روکش آسفالت آن از بین رفته است.

کد خبر 432019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.