صالحی: دستگاه‌های اجرایی ملزم به پرداخت بدهی خود هستند

فرماندار لنجان بر ضرورت پرداخت مطالبات شهرداری‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خدامراد صالحی در جمع مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: در مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان لنجان نیروهای انسانی با بهره‌مندی از منابع مختلف به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند و اجرای پروژه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل، خدمات شهری، فرهنگی، عمرانی، فضای سبز و … حاصل همین تلاش‌ها است.

وی نیروهای خدمات شهری شهرداری‌ها را پیام‌آوران بهداشت و سلامت دانست و افزود: فعالیت شهرداری‌ها به دلیل شبانه روزی بودن، با زندگی روزمره عجین شده و به نوعی فعالیت‌های کارگران خدوم شهرداری در حوزه‌های مختلف از جمله خدمات شهری، برای شهروندان به شکلی عادی نموده پیدا کرده و این در حالی است که اگر به دلایل مختلف در ارائه خدمات شهرداری خللی وارد شود، آن زمان شاهد بروز نارضایتی در بین شهروندان خواهیم بود.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه نه تنها ۱۴ تیرماه بلکه هر روز، روز شهرداری‌هاست، گفت: ارائه خدمات شهرداری از تولد تا مرگ همراه انسان بوده و بر همین اساس باید گفت از نظر ارتباط مستقیم با مردم و ارائه خدمات متعدد در جامعه، هیچ دستگاه اجرایی به اندازه شهرداری‌ها با مردم در ارتباط نیست.

صالحی با تبریک کسب عنوان شهرداری برتر اصفهان توسط شهرداری زرین شهر، تصریح کرد: شهرداری‌های ۹ گانه و دهیاری‌های شهرستان لنجان با تمام توان مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند و باید از تلاش جهادی شهرداری زرین شهر در اجرا پروژه‌های عمرانی و ارائه خدمات شایسته به شهروندان قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای مختلف همراهی خوبی را با یکدیگر دارند. البته ادارات تیز باید به پرداخت بدهی‌ها خود در زمان مقرر به شهرداری‌های شهرستان توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند خدمت رسانی شایسته‌ای به شهروندان داشته باشند.

فرماندار لنجان اظهار کرد: فعالیت صنایع بزرگ در شهرستان لنجان در کنار منافعی که در سطح ملی برای کشور به دارد، هزینه‌های بسیاری را به معابر شهری و فضاهای سکونتگاهی در شهرهای مختلف شهرستان وارد می‌کند که بر همین اساس باید مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرند و به وظیفه خود در قبال شهر و شهروندان جامه عمل بپوشانند.

صالحی با بیان اینکه انتظارات و مطالبات عمومی به واسطه در دسترس بودن شهرداری‌ها از این نهاد عمومی بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: بلوارهای شهرهای زرین شهر، چمگردان و ورنامخواست از جمله بلوار علامه، معراج، جانبازان جز معابر شهری هستند، اما امروز به عنوان جاده کمربندی توسط صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد و تردد خودروهای سنگین باعث می‌شود که علاوه بر آلودگی صوتی و … هزینه‌های سنگینی برای نگهداری این معابر به شهرداری‌ها تحمیل شود. صنایع بزرگ شهرستان از جمله ذوب آهن و فولاد سبا باید در خصوص این هزینه‌ها برنامه‌ریزی کرده تا فشار مضاعفی به مردم وارد نشود.

وی تاکید کرد: اگر با همدلی و هم افزایی به حل مشکلات نپردازیم، نمی‌توانیم خدمات شایسته‌ای را به شهروندان ارائه دهیم، به همین دلیا فرمانداری شهرستان لنجان تلاش کرده تا زمینه لازم را برای همراهی و همکاری دستگاه‌ها با یکدیگر را فراهم کند تا شهرداری‌ها نیز دغدغه‌ای جر خدمت به شهروندان نداشته باشند و امیدواریم صنایع نیز سهم خود را در این حوزه به خوبی ادا کنند.

کد خبر 432016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.