گم‌شدن لودر در گزارش‌های مالی شهرداری یزد/ بدون شفافیت شعار ولایتمداری ندهید

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد گفت: گزارش‌های مربوط به دوره پیشین شهرداری یزد بهت‌آور و شامل ابهامات بزرگی بود و مواردی چون گم‌شدن لودر یا مغایرت‌های اسناد دریافتی که ارقام میلیاردی را دربرمی گرفت شهر را در شوک فروبرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ونوس عامری امروز (شنبه) در دویست و چهل و نهمین جلسه شورای شهر یزد با گرامیداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بیان خلاصه‌ای از اقدامات انجام‌شده در بررسی صورت‌های مالی شهرداری اظهار کرد: طبق بند ۳۰ ماده ۸۰ شوراها، شورای اسلامی شهر باید بر حسن اجرای مالی شهرداری نظارت داشته باشند که بر همین اساس فرایند بررسی مغایرت‌های صورت‌های مالی از تیرماه دو سال قبل شروع شد.

وی بابیان اینکه طبق ماده ۴۴ آئین‌نامه شهرداری‌ها لازم است گزارش‌های مالی سالانه پس از بررسی به مراجع ذی‌ربط ارسال شود، افزود: در زمان آغاز به کار شورای پنجم متوجه شدیم که آخرین گزارش حسابرسی مربوط به سال ۹۳ است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: وقتی در سال ۹۶ گزارش مالی سال ۹۴ را خواستیم به ما اعلام شد که گزارش آماده نیست به طوری که آماده سازی این گزارش تا تیرماه ۹۷ به طول انجامید و پس از آن بود که بررسی‌ها آغاز شد.

عامری با بیان اینکه گزارش‌های حسابرسی در سه بخش مقبول، مردود و مشروط تنظیم می‌شود، تصریح کرد: گزارش‌های مربوط به شهرداری یزد، گزارش‌های مشروط بود که شامل بندهای شرط شد.

وی بابیان اینکه بندهای ابهامات و شروط مطرح شده توسط حسابرس را با دقت مطالعه کردیم و برای اولین بار در تاریخ شهرداری یزد به سمع و نظر مردم رسانده شد، خاطرنشان کرد: گزارش‌های رسیده بهت‌آور و شامل ابهامات بزرگی بود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: مواردی چون گم‌شدن لودر یا مغایرت‌های اسناد دریافتی که ارقام میلیاردی را دربرمی گرفت شهر را در شوک فروبرد.

شفافیت تنها راه ارتقا سیستم شهرداری است

عامری با بیان اینکه پس از انتشار گزارش‌های مالی بسیاری از ما حمایت کردند و برخی نیز انتقاد کردند، افزود: شفافیت تنها راه ارتقا سیستم است و آنچه مردم بدانند اصلاح خواهد شد و آنچه را ندانند به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی بابیان اینکه برخی از افراد ما را مورد عتاب و خطاب قرار دادند که شما کارکنان شهرداری را در نظر مردم خراب کردید و زیرسوال بردید، تأکید کرد: برخی گفتند هدف شما زیر سوال بردن شورای چهارم است و برای شورای پنجم حاشیه درست کردید و این اقدامات به سبب عملکرد ضعیف شورای پنجم است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: عملکرد مالی خود متن است و چه‌کاری مهم‌تر از این موضوع در شهرداری وجود دارد؛ پول مردم به امانت در دست ما است و ما باید امانت‌دار آن باشیم.

وی با جمله‌ای از مقام معظم رهبری به منتقدین شفاف‌سازی پاسخ داد و گفت: مقام معظم رهبری در یازدهم آبان ۹۷ گفته‌اند که «مسئولان در جمهوری اسلامی عملکرد خود را شفاف در اختیار مردم قرار دهند» و از این‌رو ما با حرکت در جهت شفافیت می‌توانیم شعار ولایت مداری بدهیم و با رأی نه به شفافیت نمی‌توان شعار ولایتمداری داد.

عامری در پایان ضمن تشکر از مردم شهر یزد و سایر نقاط کشور در واکنش به اتفاقات جلسه شورای شهر یزد در روز ۱۱ تیرماه گفت: فارغ از جناح بندی‌های سیاسی افراد زیادی با من تماس گرفتند و از اخلاق سخن گفتند که نشان دهنده زنده‌بودن اخلاق در جامعه است و به‌درستی یزد دارالعباده شناخته شده است.

کد خبر 432014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.