کیت‌های مولکولی تشخیص کرونا مجوز صادرات ندارد

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت:کیت‌های مولکولی تشخیصی کرونا (PCR) اجازه صادرات ندارند و برای انجام آزمایش‌های تشخیصی در داخل کشور مصرف می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی قانعی، اظهار کرد: کیت‌های تشخیصی PCR اجازه صادرات ندارند و برای انجام آزمایش‌های تشخیصی در داخل کشور مصرف می‌شوند اما کیت‌های تشخیصی سرولوژی که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند، اجازه صادرات به سایر کشورها را دارند.

وی افزود: هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با شرکت‌های ایرانی تولید کننده کیت‌های تشخیصی کرونا قرارداد منعقد کرده و خوشبختانه منشأ تمام کیت‌هایی که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند، تولید داخلی است.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، تصریح کرد: برخی افراد متأسفانه در خصوص توانمندی تولید کنندگان کیت‌های تشخیصی داخلی، مطالبی را عنوان می‌کنند اما هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با این تولید کنندگان قرارداد بسته و اقدام به خرید این کیت‌ها کرده است.

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌هایی که کشور با آن روبرو است، انتقال پول و ارز است و این مشکلات ارتباطی به تولید کنندگان ندارد که بگوییم چرا تولید کنندگان اقدام به تولید بیشتر کیت‌های تشخیصی نکرده‌اند. در حال حاضر نیاز کشور به یک میلیون کیت الایزا تأمین شده و بازار آن برای تولید بیشتر وجود ندارد چون این کیت‌ها، کاربرد مطالعاتی و اپیدمیولوژی دارند.

کد خبر 432006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.