بزرگ‌ترین مرکز تکنولوژی استرالیا برای رونق اقتصادی پساکرونا

سیدنی، بزرگترین شهر اقیانوسیه و استرالیا، به زودی میزبان ایجاد بزرگ‌ترین مرکز تکنولوژی در این کشور خواهد بود که قرار است به عنوان یک مرکز نوآوری در سطح جهانی و در حوزه فناوری مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت نیو ساوت ولز، استانی در جنوب شرقی استرالیا، در نظر دارد زمینی به مساحت ۲۵۰ هزار متر مربع از مناطق اطراف سیدنی را به ایجاد فضای اداری اختصاص دهد و آن را به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تکنولوژی کشور به جهان معرفی کند. مرکز فناوری جدید استارتاپ‌ها و شرکای اکوسیستم نوآوری را در خود جای خواهد داد و نیو ساوت ولز را به مرکز توسعه تکنولوژی کشور تبدیل خواهد کرد. اطلسیان Atlassian، غول تکنولوژی استرالیا یک فضای بزرگ از منطقه را در بر خواهد گرفت و سایر دفاتر اداری نیز در اطراف آن رشد خواهد کرد.

ساختمانی اعجاب‌انگیز و دوستدار محیط زیست، به عنوان مرکز این منطقه توسعه، در قسمت ورودی ایستگاه مرکزی سیدنی قرار خواهد گرفت و نیو ساوت ولز را به پیشرو نوآوری و تکنولوژی در سطح جهانی تبدیل خواهد کرد. بخش اعظم این آسمان‌خراش ۴۰ طبقه از چوب ساخته خواهد شد و به طور ۱۰۰ درصد از انرژی تجدید پذیر بهره خواهد گرفت. محیط داخلی سازه با برج‌های سنتی کاملاً متفاوت خواهد بود و فضاهایی باز، پوشیده از گل‌ها و گیاهان سبز از بالا نمایی دره مانند به آن خواهد بخشید.

گفتنی است که ارتقای تکنولوژی و فناوری آرمان‌های اصلی استراتژی دولت برای جذب سرمایه‌گذاری و کارآفرینی برای مردم استان در آینده به شمار می‌رود و به همین منظور احداث مرکز تکنولوژی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است. دولت سیدنی می‌خواهد با توسعه این منطقه تکنولوژیک در کلانشهر سیدنی به ایجاد شغل، پرورش ایده‌ها و نوآوری بپردازد؛ او قصد دارد فضایی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع را با قیمت مقرون به صرفه در اختیار مراکز تجاری مختلف قرار دهد تا با ایجاد بیش از ۲۵ هزار شغل جدید و بکارگیری هزاران کارمند، به رونق اقتصادی استرالیا در دوران پساکرونا کمک کند.

معماران پیش‌بینی کرده‌اند که ساخت و ساز مرکز تکنولوژی سیدنی حداقل چهار سال به طول بینجامد و در سال ۲۰۲۵ به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 431999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.