لایحه اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها به دولت ارائه شد

سخنگو و معاون هماهنگی وزارت کشور از ارائه لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده صد قانون شهرداری‌ها به هیئت دولت خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سیدسلمان سامانی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: وجود برخی ابهامات و نواقص در ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها موجب افزایش مسائل شهری، پیچیدگی اداری، اطاله زمان بررسی در کمیسیون‌ها، وفور پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری و عدم صدور به موقع پایان کار توسط شهرداری‌ها شده که رفع این مسائل مستلزم نگاهی همه‌جانبه است.

وی افزود: وزارت کشور برای رفع این مشکلات و با اخذ نظرات مراجع ذیربط لایحه اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها را تهیه و در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری تقدیم کرده است.

معاون هماهنگی وزارت کشور ادامه داد: درخواست کرده‌ایم تا این لایحه هر چه زودتر در کمیسیون خاص کلان شهر تهران و سایر کلانشهرها مورد بررسی قرار گرفته تا پس از تأیید کمیسیون مربوطه در دولت مطرح و تصمیم‌گیری شود.

سامانی با بیان اینکه ۵ رویکرد اساسی را در اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها دنبال می‌کنیم، گفت: بدنبال تسهیل در فرآیند صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌ها و همزمان تشدید مجازات ساخت و سازهای بدون پروانه هستیم.

وی تاکید کرد: در این لایحه پیش‌بینی شده است تا همکاری و هم‌افزایی شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش حداکثری پیدا کند.

معاون هماهنگی وزارت کشور غیراقتصادی و غیرسودآورد کردن جرایم ساختمانی را یکی از ویژگی‌های این لایحه عنوان کرد و افزود: در این لایحه تاکید شده است که دستورالعمل‌های مرتبط با ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها متناسب با برخی تفاوت‌های منطقه‌ای و شرایط متنوع جغرافیایی کشور تهیه شود.

کد خبر 431989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.