آمادگی کامل اقتصاد محلی وین در پاندمی کرونا

مقامات رسمی وین، پایتخت اتریش، در تلاشند به هدف خود برای متعادل کردن بودجه، یک سال زودتر از موعد پیش‌بینی شده برسند و به همین دلیل سرمایه‌گذاری در بازپروری اقتصادی را در رأس برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ارشد وین طی چند سال گذشته تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا به یک بودجه متوازن دست یابند که در زمان وقوع یک بحران انعطاف‌پذیر باشد و به آن‌ها فرصت اختصاص بودجه بیشتر به یک امر را در زمان نیاز بدهد. نمودارهای بودجه وین در سال ۲۰۱۹ حاکی است که دولت محلی شهر به اهداف خود درست یک سال قبل از زمان پیش‌بینی شده دست یافته است و این اتفاق شرایط اقتصادی کشور را در زمان بحران کرونا به طور چشمگیری بهبود بخشیده است.

موفقیت بودجه‌ای وین در اعداد و ارقام

با وجود سرمایه‌گذاری‌های کلان شهرداری در سال ۲۰۱۹، دولت وین نه تنها هیچ گونه بدهی را متحمل نشد بلکه توانست مبلغ ۹ میلیون و ۲۰۰ میلیون یورو بازپرداخت و ۷۵۸ میلیون یورو نیز پس‌انداز کند. همه این دستاوردها مانع از ایجاد بحران اقتصادی به خصوص در دوران شیوع کرونا برای پایتخت اتریش شده است. در این راستا، اعضای شورای شهر وین ادعا کرده‌اند که یک سال پیش از موعد پیش‌بینی شده به هدف خود برای ایجاد توازن در بودجه شهری دست یافته‌اند و در کنار آن هیچ بدهی به بار نیاورده‌اند و حتی مبلغ هنگفتی را نیز پس‌انداز کرده‌اند. این پس‌انداز به طور چشمگیری اقتصاد شهر را از بحران کرونا نجات داده است و مقامات شهری را حداقل از این جنبه در این دوران با بحران مواجه نکرده است.

در تمام طول سال ۲۰۱۹ وین درآمدها و مخارجی به ارزش ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو تولید کرد که کاهش همزمان بدهی، سطح جاری آن را به میزان ۶. ۶ درصد از تولید ناخالص منطقه‌ای پایین‌تر آورد. دولت وین در سال گذشته به طور قابل توجهی بر معاملاتی سرمایه‌گذاری کرد که به طور مستقیم عملکرد تجارت‌های محلی را تحت تأثیر قرار می‌داد.

کد خبر 431980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.