تلاش برای تامین منابع مالی لازم از مسیرهای قانونی

شهردار بندرعباس گفت: ایجاد مدیریت واحد شهری می‌تواند مسیر خدمات رسانی هر چه بهتر توسط شهرداری‌ها به شهروندان را تسهیل کرده و مشکلات بیشتری را از میان بردارد.

عباس امینی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با گرامیداشت ۱۴ تیرماه، روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار کرد: با توجه به وظایفی که مطابق قانون برای سازماندهی امور مختلف شهرها برعهده شهرداری‌ها قرار دارد این نهادهای حساس و پراهمیت دارای جایگاه ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه مجموعه فعالیت‌ها و تشکیلات شهرداری‌ها به دلیل ارتباط با زندگی روزمره تمامی شهروندان به طور منحصر به فردی در سطح جامعه مطرح است، افزود: به جرأت می‌توان گفت که از نظر ارتباط مستقیم با مردم و ارائه خدمات متعدد در جامعه، هیچ دستگاه اجرایی به اندازه شهرداری‌ها وجود ندارد و این ویژگی اهمیت این نهاد را دو چندان کرده است.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: در مجموعه شهرداری منابع مختلف و نیروهای انسانی به عنوان خادمین شهروندان به طور شبانه روزی در حال فعالیت بوده که اجرای پروژه‌های متعدد در بخش‌های مختلف مانند حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی، عمرانی، فضای سبز و… حاصل همین تلاش‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: به دلایل مختلفی مانند مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور که طی چند سال اخیر نیز به اوج رسیده، تداوم و افزایش فعالیت شهرداری‌ها را با مشکلاتی رو به رو کرده است با این وجود در مجموعه شهرداری بندرعباس تلاش می‌کنیم از مسیرهای قانونی، منابع مالی لازم را تأمین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمت بی‌منت در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مشهود است، تصریح کرد: ایجاد مدیریت واحد شهری می‌تواند مسیر خدمات رسانی هر چه بهتر توسط شهرداری‌ها به شهروندان را تسهیل کرده و مشکلات بیشتری را از میان بردارد.

امینی‌زاده گفت: دستیابی به درآمدهای پایدار و تأمین منابع مالی در کنار مدیریت هزینه‌ها به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به شهروندان از مهمترین سیاست‌ها است.

کد خبر 431968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.