تسهیلات شهرداری زنجان برای معلولان

شهردار زنجان با اشاره به راه‌اندازی اتوبوس معلولان در این شهر، گفت: در گذشته برای جابجایی معلولان خرید یک دستگاه ون را پیگیری کرده بودیم که در حال حاضر خریداری شده و تجهیز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب‌الله یگانه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه پروژه سبزه میدان در حال حاضر ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار کرد: تاکنون به میزان پنج درصد از برنامه زمان بندی برای تکمیل این پروژه عقب هستیم.

وی با بیان اینکه در قرارداد اولیه پروژه سبزه میدان نورپردازی و فضای سبز دیده نشده است، یادآور شد: قرارداد این پروژه بر مبنای رقم ۶۴ میلیارد تومان منعقد شده بود که اگر خدمات جدید به آن اضافه شود مطمئناً این مبلغ افزایش پیدا خواهد کرد.

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: برای تملک املاک واقع در این پروژه مبلغ ۱۴ میلیارد تومان بر آورد اولیه شده بود که با ایجاد لایه‌های جدید این میزان تملکات به ۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

یگانه با بیان اینکه مجموع تملکات برای اجرای پروژه سبزه میدان بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال بازگشایی محور شرقی غربی و ورودی شهرک‌های فجر، نصر و آزادگان هستیم و جلسات زیادی در این خصوص برگزار شده است؛ امیدواریم که مسئولین پادگان نسبت به اخذ مجوزها اقدام لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه چهار میلیارد تومان از بودجه مصوب ۲۴۵ میلیارد تومانی شهردار زنجان به آسفالت معابر اختصاص داده شده است، گفت: این رقم را به بیش از ۳۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

شهردار زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص راه اندازی اتوبوس معلولان نیز گفت: در گذشته برای جابجایی معلولین خرید یک دستگاه ون را پیگیری کرده بودیم که در حال حاضر خریداری شده و تجهیز خواهد شد.

یگانه با بیان اینکه در جهت مناسب سازی فضاهای شهری و پارک‌ها از طرف شهرداری اقدامات مناسبی شده است گفت: پارک‌ها و فضاهای سبزی که در حال حاضر ایجاد می‌شود برای استفاده معلولان مناسب سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه از بودجه ۵۵۰ میلیارد تومانی این شهرداری در سال جاری ۲۴۵ میلیارد تومان به بخش عمرانی و ۲۹۵ میلیارد تومان به هزینه‌های جاری اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: با برون سپاری خدمات می‌توانیم ردیف‌های بودجه را جابجا و خدمات بهتر و بیشتری ارائه کنیم.

شهردار زنجان با اشاره به توقف پروژه دوربرگردان پل امام حسن مجتبی (ع)، گفت: قرارداد اولیه این پل بر اساس رقم ۲۴ میلیارد تومان با ۱۰ درصد افزایش برای نوسانات قیمت منعقد شده بود؛ اما در حال حاضر هزینه اجرای پروژه ۳۷ میلیارد تومان است.

وی اجرای یوترن و احداث پل عابر پیاده و نصب علائم راهنمایی و رانندگی را جزو الزامات اصلی پروژه تقاطع غیر همسطح امام حسن مجتبی (ع) برشمرد و افزود: حدود سه ماه پیش این موضوع به کمیته پیمان استان ارجاع شده و امیدواریم در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 431949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.