ملموس بودن اقدامات شهرداری‌ها سبب‌ساز انتقاد به آنهاست

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: به سبب ملموس بودن اقدامات شهرداری‌ها برای عموم مردم، همواره دریچه‌های انتقاد از عملکرد آن‌ها باز بوده است.

رضا حیدری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نامگذاری روز ۱۴ تیرماه، به عنوان روز "شهرداری‌ها و دهیاری‌ها" اقدامی ارزنده و فرصتی مغتنم است تا ضمن قدردانی و تجلیل از فعالیت‌های خالصانه و شبانه‌روزی خادمان مردم در عرصه‌های مختلف شهرداری و مدیریت شهری، به ارزیابی عملکرد و فعالیت‌های این نهاد اجتماعی به منظور ارتقای سطح خدمت رسانی به مردم پرداخته شود.

وی افزود: شکل‌گیری و استقرار شوراهای اسلامی شهر و روستا با رأی مستقیم مردم و در پی آن انتخاب شهردار و دهیار از سوی شوراهای موصوف به عنوان مدیران اجرایی سکونتگاه‌های شهری و روستایی بدون تردید یکی از بزرگترین افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای تجلی اراده مردم در اداره امور، تحقق مردم‌سالاری، کوچک‌سازی دولت، تقویت نهادهای محلی و مدنی و نقطه عطفی در پیوند حاکمیت با مردم محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: خدمات متنوع و ارزنده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که آحاد مردم شریف در اقصی نقاط کشور از آن برخوردار هستند و در ابعاد وسیع و متنوعی همچون حفظ محیط زیست، بهداشت و سلامت، مدیریت بحران، بهبود سیما و منظر، ارتقا و سامان‌بخشی وضعیت کالبدی- فیزیکی سکونتگاه‌ها، مدیریت پسماند، مدیریت ایمنی و آتش‌نشانی و مسائل و برنامه‌های فرهنگی- اجتماعی نمود پیدا می‌کند، نقش مؤثر و ارزنده‌ای در ارتقای آسایش، امنیت، سلامت روانی و اجتماعی، نهادینه سازی فرهنگ مشارکت و رضایتمندی مردم و دستیابی به شاخصه‌های یک سکونتگاه سالم، زیبا، توسعه یافته و پویا ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: از شهرداران و دهیاران استان نیز انتظار داریم با تلاش مجاهدانه و مؤثر و با ارتقای دانش و بینش خود به ویژه در حوزه کارآفرینی و فن‌آفرینی و خلق ثروت از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های محلی- ملی، برای تحقق توسعه، عمران و آبادانی بیش از پیش شهر بندرعباس و روستاها گام‌های اساسی بردارند.

حیدری‌زاده گفت: رشد و توسعه کمی و کیفی شهرها و روستاها و ارتقای کیفیت زندگی در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی تا حدود زیادی مدیون و مرهون تلاش‌های خادمان آنان در شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست.

وی با بیان اینکه امروزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان اجرایی‌ترین دستگاه‌های خدمت‌رسان به مردم در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: به سبب ملموس بودن اقدامات شهرداری‌ها برای عموم مردم، همواره دریچه‌های انتقاد از عملکرد این دستگاه خدمت‌رسان باز بوده اما مدیران و مسئولان می‌توانند از این اتفاق به عنوان یک فرصت استفاده کرده و با گسترش روابط دوسویه خود با شهروندان، زمینه‌های توسعه و افزایش رفاه عمومی را بیش از پیش فراهم کنند.

عضو شورای شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها طبق قانون ۳۰۰ مأموریت در حوزه‌های مختلف دارند اما انتظارات شهروندان فراتر از این ماموریت‌هاست و امیدواریم با تحقق مدیریت واحد شهری، بتوانیم گستره وسیع‌تری از خدمات را به شهروندان عزیز ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: امیدوارم با استعانت از پروردگار متعال، همت خادمان شهر، همیاری اعضای شورای شهر بندرعباس و با سرلوحه قرار دادن توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بتوانیم بهترین اتفاقات را برای همشهریان خود رقم بزنیم و آسایش و رفاه عمومی را برای همگان به شکلی موزون فراهم کنیم.

کد خبر 431944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.