سناریوی ترسناک استقلال - فولاد/ سپاهان و شهر خودرو کرونایی می شوند؟

خبرهای تکان دهنده امروز در خصوص ابتلای فولادی‌ها و استقلالی‌ها به کرونا، فضای فوتبال کشور را کاملا تحت تاثیر قرار داد، اما این پایان زنجیره انتقال کرونا نیست و خطر انتقال ویروس کرونا از بازیکنان این دو تیم به اعضای ۶ باشگاه‌ لیگ برتری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با مثبت شدن تست کرونا تعداد زیادی از بازیکنان و اعضا استقلال و فولاد خوزستان، لیگ برتر وارد شوک جدیدی شد. در آخرین تست کرونایی که از بازیکنان استقلال گرفته شد، تست هشت نفر از اعضا شامل بازیکنان و کادر این تیم مثبت بود. همچنین امروز سعید آذری، مدیرعامل فولاد خوزستان اعلام کرد ۱۱ بازیکن فولاد و پنج نفر از اعضای کادر این تیم به کرونا مبتلا شده‌اند.

مثبت شدن تست اعضای دو تیم استقلال و فولاد که نخستین بازی پس از شروع مجدد لیگ برتر را در اهواز برگزار کردند، نشان می‌دهد انتقال و مبتلا شدن اعضای دو باشگاه بی ربط به این مسابقه نبوده و احتمالاً منبع شروع شیوع بیماری کووید -۱۹ در لیگ برتر باشد؛ دیداری که از مدت‌ها قبل نگرانی‌هایی در خصوص آن پیش آمده بود و حتی در خواست تغییر محل برگزاری آن داده شد، اما نسبت به این هشدارها بی توجهی شد تا امروز شاهد چنین رخدادی باشیم. البته اتفاق این دو باشگاه را نباید پایان زنجیره انتقال ویروس کرونا دانست و دو تیم هفته گذشته به مصاف حریفان دیگری رفتند که ممکن است از شر کرونا در امان نمانده باشند.

اعضای سایپا و ماشین سازی گزینه‌های اصلی ابتلاء به کرونا

دوشنبه هفته گذشته، استقلال در آزادی میزبان سایپا بود و فولاد در اهواز از ماشین سازی میزبانی کرد. حالا با توجه به اینکه ویروس کرونا انتقال بسیار آسانی از فرد مبتلا به دیگران را دارد، احتمالاً اعضای این دو تیم نیز در امان نمانده و آن‌ها نیز مبتلا شده باشند. البته هنوز شاهد هیچ واکنشی از سوی این دو باشگاه نسبت به خبرهای امروز نبوده‌ایم، اما باید این نکته را در نظر گرفت که ویروس کرونا ممکن است بین چند روز تا دو هفته نهفته باقی بماند و به این زودی‌ها علائمش را نمایان نکند.

سپاهان، نساجی، پارس جنوبی و نفت آبادان در تیررس خطر

در صورت تأیید آمار منتشر شده از سوی استقلالی‌ها و فولاد خوزستان، سازمان لیگ احتمال بازی آن‌ها برابر پارس جنوبی جم و نساجی مازندران را لغو خواهد کرد؛ اتفاقی که اگر رخ ندهد می‌تواند اعضا دو تیم از شمال و جنوب کشور را در خطر ابتلاء به کرونا قرار دهد.

اما نکته نگران کننده اینجاست که علاوه بر این دو تیم، سایپا و ماشین سازی نیز که اعضای آن‌ها احتمالاً مشکوک به ابتلا بیماری کووید -۱۹ هستند، باید با حریفان خود بازی کنند. سایپا در تهران میزبان سپاهان است و ماشین سازی باید در آبادان، مقابل صنعت نفت دیدار کند. همین موضوع می‌تواند اعضای این دو تیم لیگ برتری را در معرض خطر قرار دهد.

داور جنجالی استقلال_فولاد، کرونا را به سیرجان می‌برد؟

مهدی سید علی که قضاوتی جنجالی در دیدار استقلال و فولاد خوزستان انجام داد، فردا یکشنبه - ۱۵ تیر ماه - در سیرجان رقابت گل گهر با شهر خودرو را سوت خواهد زد. سید علی که در بسیاری از صحنه‌های جنجال برانگیز فولاد آرنا، نفس به نفس بازیکنان استقلال و فولاد بود، بعید نیست به کرونا مبتلا شده باشد. در این صورت داوری سید علی و تیم او در بازی فردا شب، می‌تواند بازیکنان گل گهر و شهر خودرو را نیز در آستانه ابتلاء به ویروس کرونا قرار دهد.

به گزارش ایمنا، مجموع اتفاقات افتاده در صورت تأیید می‌تواند شکست بزرگی برای مسئولان سازمان لیگ محسوب شود. همان‌هایی که به خیال خودشان با وضع پروتکل‌های بی‌شمار خطر همه گیری بیماری کووید -۱۹ راه کاهش داده و لیگ را در سلامت کامل برگزار خواهند کرد. حالا بر همه ثابت شد که پروتکل‌های بهداشتی نتوانسته راه‌ها را بر این ویروس ببندد. با این حال هنوز فرصت برای بازنگری در شروع لیگ به پایان نرسیده و مسئولان سازمان لیگ می‌توانند تصمیم دیگری را برای سرانجام لیگ نوزدهم اتخاذ کنند؛ تصمیمی که اگر گرفته نشود یا به تأخیر بیافتد می‌تواند فاجعه بزرگی را در مستطیل سبز میدان‌های لیگ برتر رقم بزند. مدیران لیگ باید بدانند که ادامه هر هفته از لیگ می‌تواند زنجیره شیوع ویروس را طولانی‌تر و راه چاره را برای آن سخت‌تر از قبل کند.

کد خبر 431942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.