پرداخت نیمی از بدهی‌های شهرداری زرین‌شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد بدهی‌های این شهرداری پرداخت شده و در تلاش هستیم تا پایان این دوره این بدهی را به کمتر از ۱۰ میلیارد تومان کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم محمدی در آئین آغاز هفته شهرداری‌ها در گلزاری شهدای زرین شهر، اظهار کرد: شهرداری به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی که قدمتی کهن دارد همواره در ایجاد زمینه‌های افزایش نشاط و شادابی شهروندان ایفای نقش کرده و به عنوان نهادی عمومی همواره در حال خدمت رسانی به شهروندان است.

وی با اشاره به نقش حیاتی شهرداری‌ها در افزایش پویایی شهر و حفظ و احیای کالبد و منظر شهری، افزود: تامین آسایش، آرامش و امنیت شهروندان در گرو فعالیت شبانه روزی شهرداری‌هاست، زیرا امروزه مدیریت شهری در حفظ محیط زیست، بهداشت و سلامت، مدیریت بحران، بهبود سیما و منظر شهری، مدیریت پسماند، ایمنی و آتش‌نشانی، برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کند.

شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: نقش شهرداری‌ها در فرایند مدیریت بحران نیز بسیار کلیدی است، کارکنان شهرداری‌ها در همه بحران‌های کشور حضوری جهادی دارند.

محمدی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا نیز شهرداری‌ها در کنار کادر درمان در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار گرفتند و کارگران خدوم این نهاد با به خطر انداختن سلامتی خود به ضدعفونی و گندزدایی شهر و معابر عمومی پرداختند تا کمترین آسیب‌ها به شهر و شهروندان وارد شود.

وی گفت: براساس اسناد و مدارک موجود تحقق صد درصدی بودجه شهرداری و افزایش مشارکت شهروندان به بیش از ۶۰ درصد، از دستاوردهای مدیریت شهری و اعضای شورای دور پنجم زرین شهر است.

شهردار زرین شهر اضافه کرد: پرداخت بدهی شهرداری این شهر یکی از دغدغه‌های اصلی بود، زیرا مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم با بیش از ۴۰ میلیارد تومان بدهی جاری و عمرانی آغاز شد، اما در حال حاضر ۵۰ درصد بدهی‌ها پرداخت شده و در تلاش هستیم تا پایان این دوره این بدهی را به کمتر از ۱۰ میلیارد تومان کاهش دهیم.

محمدی عنوان کرد: بدهی شهرداری‌ها ناشی از انجام فعالیت‌های شهری است و هرگز به صفر نمی‌رسد، اما تلاش شده است تا بدهی شهرداری زرین شهر با درآمد این دستگاه تناسب داشته باشد و پروژه‌های شهری را نیز در زمان پیش بینی شده به بهره‌برداری برسانیم.

وی اظهار کرد: افتتاح ۳۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی در ماه گذشته، تجهیز ناوگان موتوری و لجستیک شهرداری، کسب تندیس شهر سبز در سال ۹۸، کسب رتبه بهترین ستاد نوروزی استان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ و همچنین کسب رتبه شهرداری برتر استان اصفهان در کنار شهرداری اصفهان و خمینی شهر از جمله افتخاراتی است که توسط مدیریت شهری زرین شهر به دست آمده است.

شهردار زرین‌شهر یادآور شد: همراهی دستگاه‌های اجرایی و دولتی با مدیریت شهری می‌تواند در رفع مشکلات شهری و ارائه خدمات شایسته به شهروندان تأثیرگذار باشد؛ نباید فراموش کنیم که تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا سبب شده تا دولت با بیشترین مشکلات اقتصادی مواجه شود که بر روند اجرای پروژه‌های عمرانی نیز اثرگذار بوده است.

شهردار زرین شهر با انتقاد از صنایع بزرگ فعال در شهرستان لنجان، تصریح کرد: قسمت زیادی از کارخانه ذوب‌آهن در حریم زرین شهر واقع است و مسائل زیست محیطی آن بر شهر اثرگذار است، اما متأسفانه هیچ گونه همراهی با مدیریت شهری ندارند.

محمدی اضافه کرد: مدیریت شهری نیز انتظار غیرمعقولی از فولاد سبا و ذوب آهن ندارد، اما انتظار داریم این صنایع به رعایت قوانین و مقررات شهرداری توجه داشته باشند و قوانین شهرداری را در اجرای پروژه‌های خود نادیده نگیرند، زیرا ما خود را موظف به احقاق حقوق شهر و شهرداری می‌دانیم البته این مسئله جدای از وظایف اجتماعی است که بر عهده این صنایع وجود دارد.

کد خبر 431940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.