پیش‌بینی بارش رگبارهای پراکنده در غرب اصفهان از نیمه تیرماه

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان از تداوم گرد و خاک در مناطق شمالی، شرقی و مرکز این استان خبر داد و گفت: افزایش ابر و احتمال بارش رگبارهای پراکنده از روز دوشنبه در مناطق شمالی و غربی اصفهان دور از انتظار نیست.

ابراهیم هنرمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج به نسبت ناپایدار از روی استان اصفهان است از این رو وزش باد شدید در برخی مناطق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: وزش باد شدید توأم با گرد و خاک محلی در مناطق شمال، شرق و مرکز استان اصفهان به کاهش دید افقی و کیفیت هوا منجر می‌شود.

هنرمند به افزایش ابر به ویژه در ساعات بعد از ظهر روزهای یکشنبه تا سه شنبه در مناطق شمالی و غربی استان اشاره کرد و گفت: احتمال رگبارهای پراکنده در غرب استان نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه بارش رگبارهای پراکنده در بازه زمانی نیمه دوم تیر تا نیمه اول مردادماه در سال‌های قبل نیز رخ داده است، افزود: نقشه‌های هواشناسی امروز ابرناکی مطلوبی را در نیمه شمالی و غربی استان نشان می‌دهد و رگبارهای پراکنده مشاهده شده است با وجود این هر چه به زمان وقوع پدیده نزدیک‌تر شویم پیش بینی‌ها از قطعیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، اضافه کرد: کاشان با دمای ۴۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

هنرمند افزود: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 431935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.