فضای سبز الیگودرز با آب شرب آبیاری می‌شود!

شهردار الیگودرز با اشاره به آبیاری فضای سبز این شهر با آب شرب، گفت: سالانه حدود شش میلیارد تومان بابت این موضوع به اداره آب و فاضلاب پرداخت می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسین اکبری با اشاره به کمبود فضای سبز در شهر الیگودرز، اظهار کرد: سرانه فضای سبز الیگودرز با احتساب جنگل کاری شهرستان، حدود ۷۵ هکتار است.

وی عنوان کرد: سرانه فضای سبز الیگودرز ۸.۵ مترمربع است در حالی که سرانه استاندارد در این بخش، ۲۵ مترمربع است.

شهردار الیگودرز با بیان اینکه فضای سبز این شهر از زمان تأسیس شهرداری در سال ۱۳۱۷ تاکنون با آب شرب آبیاری شده است، افزود: سالیانه مبلغی حدود شش تا هفت میلیارد تومان توسط شهرداری الیگودرز برای این منظور در قالب عقد تهاتر به شرکت آب و فاضلاب پرداخت می‌شود.

اکبری ادامه داد: اجرای طرح جداسازی آب شرب از فضای سبز الیگودرز حدود ۱۳ سال قبل پیشنهاد شد، اما متأسفانه به دلایل مختلف با آن مخالفت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد الیگودرز وجود دارد که برای اجرای این طرح تنها حدود ۱.۵ میلیون متر مکعب آن کافی است، گفت: سال گذشته اجرای این طرح در شهر الیگودرز آغاز شد که در دو فاز عملیاتی می‌شود.

شهردار الیگودرز با بیان اینکه فاز نخست این طرح با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان اجرا می‌شود، گفت: اعتبار فاز دوم این نیز طرح ۴.۵ میلیارد تومان است.

اکبری با اشاره به «کمربند سبز» شهر الیگودرز، گفت: کمربند سبز این شهر که از ورودی ازنا شروع و به ورودی اصفهان ختم می‌شود، حدود ۶۰ هکتار مساحت دارد.

وی، افزود: با ایجاد این کمربند سبز، به مساحت ۲۵ مترمربع سرانه فضای سبز استاندارد خواهیم رسید.

منبع: مهر

کد خبر 431908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نفس IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 0
    شهردارالیگودرزاگرواقعاشهرداربودبفکرمعابروکوچه هاو خیابانهابودکه اسفالتشون از زمان رضاشاه خدابیامرزباقی مونده بروجردروباالیگودرز مقایسه کنید یا نه همین ازنا که ده سال پیش بخشی از الیگودرز بود باباخجالت بکش نمیتونی برو خونتون بشین کاروبده به کاردون