روحانی:  از فردا استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی شلوغ اجباری می شود

رئیس جمهور گفت: از فردا استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی شلوغ باید اجباری باشد و چنانچه کسی بدون ماسک به دستگاه، نهاد و یا ارگانی برای دریافت خدمت مراجعه کرد، باید از او بخواهند ماسک داشته باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: ارائه خدمات در همه بخش‌ها بویژه بخش‌های دولتی، منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک شود.

وی با بیان اینکه کرونا رشد اقتصادی جهان را از ۲.۹ به منهای ۳ کاهش داده و ۸۱ درصد از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر نیروی کار در دنیا تحت تأثیر اثرات این بیماری قرار گرفته‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز مثل همه کشورهای دیگر دنیا از ابتدای شیوع کووید ۱۹ شیوه‌های متعدد و متنوعی برای مقابله با آن در پیش گرفت که انصافاً در طراحی و اجرای این شیوه‌ها عملکرد بسیار مطلوب و قابل قبولی داشته‌ایم و همه بخش‌های کشور بویژه کادر درمانی تلاش ارزشمندی داشتند که از آنان با تواضع قدردانی می‌کنم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه زندگی مردم باید توأم با سلامت، در چرخش باشد و تمام مراکز تولیدی به تولید ادامه دهند، اظهار کرد: لازمه این امر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همگان است. پس از یک دوره تعطیلی عمومی فعالیت‌های غیرضروری و آغاز گشایش فعالیت‌ها و مشاغل تأکید شد که هر چه گشایش‌های مربوط به مشاغل بیشتر باشد، مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی نیز با حساسیت و دقت بالاتری پیگیری شود.

روحانی با بیان اینکه متأسفانه شاهدیم برخی ابتلاء به این بیماری را ناپسند شمرده و آن را مخفی می‌کنند، تصریح کرد: اگر کسی بداند که به کرونا مبتلا شده است وظیفه شرعی و انسانی دارد که به دیگران اطلاع دهد و لازم است با فرهنگ‌سازی بر این معضل فرهنگی غلبه کنیم. مردم باید تا زمان تولید دارو و یا واکسن برای مقابله با این بیماری، ملاک را بر این قرار دهند که همه ممکن است آلوده باشند و لذا باید در ارتباط‌گیری اجتماعی با افراد، نهایت دقت و احتیاط لازم را به عمل آورند.

وی تأکید کرد: از فردا استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی شلوغ باید اجباری باشد و چنانچه کسی بدون ماسک به دستگاه، نهاد و یا ارگانی برای دریافت خدمت مراجعه کرد، باید از او بخواهند ماسک داشته باشد و حتی باید از حضور کارمندان و کارکنان در ادارات و دستگاه‌ها در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک، جلوگیری شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه نباید اجازه داد حساسیت مردم و احساس خطر آنان نسبت به بیماری کاهش یابد، گفت: ستادهای استانی مقابله با کرونا موظف شدند با بررسی شرایط نسبت به تعطیلی یا افزایش محدودیت‌ها تصمیم‌گیری کرده و با هماهنگی کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیمات خود را اجرا کنند و چنانچه در این مسیر نیاز باشد از نیروی انتظامی و بسیج برای حسن اجرای تصمیمات کمک بگیرند و البته دولت نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با گسترش حداکثری خدمات دولت الکترونیک از مراجعات غیرضروری مردم به ادارات و دستگاه‌ها برای دریافت خدمات بکاهد.

کد خبر 431907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.