واگذاری اراضی به ۳۰۵ نفر از اقشار استان اصفهان

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه واگذاری اراضی به تعداد ۳۰۵ نفر از اقشار ویژه این استان انجام پذیرفته است گفت: طی این فرجه زمانی واگذاری‌های انجام شده شامل ۵۵۳ هکتار واگذاری غیر مسکونی و یک‌هزار و ۱۷۵ واحد واگذاری مسکونی بوده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، عبدالحسین پارسایی‌راد اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون مطابق با برنامه تحصیل اراضی در اجرای قانون زمین شهری، این حوزه توانست اسناد مالکیت اراضی دولتی واقع در محدوده و حریم شهر به مساحت ۶۸۴ هکتار را بنام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ کند.

وی با بیان اینکه واگذاری اراضی به تعداد ۳۰۵ نفر از اقشار ویژه این استان انجام پذیرفته است گفت: طی این فرجه زمانی واگذاری‌های انجام شده شامل ۵۵۳ هکتار واگذاری غیر مسکونی و یک‌هزار و ۱۷۵ واحد واگذاری مسکونی بوده است.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: در حوزه اداره حقوقی تعداد ۹۹ پرونده در جریان بوده که آرا صادره له دولت تعیین تکلیف شده و بحث حقوقی اراضی تصرفی همواره در حال جریان است. همچنین در حوزه املاک تعداد ۳۹۸ فقره صورت مجلس تفکیکی در سطح و طبقات تهیه شده است.

پارسایی‌راد با اشاره به واگذاری و پرداخت حد نصاب مالکانه از محل موجودی اراضی دولتی به متراژ ۲۰۸ متر مربع گفت: این استان طبق شاخص‌های اختصاصی برای سال ۹۹ و طبق آمار ارائه شده از برنامه‌های تعریف شده پیشی گرفته است.

وی درباره الکترونیکی شدن فرآیند هیأت نمایندگی نیز اظهار کرد: در راستای شفاف‌سازی اقدامات در امر واگذاری با همت کارشناسان این حوزه و اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل، فرایند اخذ مصوبات هیأت نمایندگی به صورت الکترونیکی با هدف حذف پرونده‌های فیزیکی در حال اجراست که این اقدام به عنوان اولین بار توسط این اداره کل انجام شده است.

کد خبر 431904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.