رفاه شهروندان در گرو توسعه شهرداری‌هاست

شهردار کرمانشاه گفت: تامین رفاه شهروندان در گرو توسعه شهرداری‌هاست و معمولاً اغلب خدمات قابل ارائه در جوامع شهری توسط شهرداری‌ها انجام می‌گیرد.

سعید طلوعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به «روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» اظهار کرد: تامین رفاه شهروندان در گرو توسعه شهرداری‌هاست و معمولاً اغلب خدمات قابل ارائه در جوامع شهری توسط شهرداری‌ها انجام می‌گیرد و از این رو خدمات شهرداری ارتباط تنگاتنگی با ارتقای سطح زندگی و تامین رفاه شهری مردم دارد.

وی با بیان اینکه در ۱۶ ماه گذشته هزار مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در شهر کرمانشاه داشته‌ایم، اظهار کرد: آمار بالای برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز طی ۱۶ ماه گذشته در حالی است که در سال ۱۳۹۷ تنها ۲۵۹ مورد برخورد و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در کرمانشاه انجام گرفته است.

شهردار کرمانشاه یکی از علل مهم افزایش برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در کرمانشاه را همراهی و تعامل دستگاه‌های ذیربط با شهرداری دانست و افزود: در شرایط فعلی همکاری خوبی بین دستگاه‌های مختلف برای مقابله با متخلفان ساخت و ساز در کرمانشاه وجود دارد و توانسته‌ایم در سایه این همراهی اقدامات مهمی بکنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای تداوم برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز باید این همکاری‌ها ادامه داشته باشد، اضافه کرد: در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، شهرداری تنها موظف به تخریب واحدهای غیرمجاز ساخته شده است و وظیفه نیروی انتظامی تأمین امنیت نیروهای شهرداری و مسئولیت نماینده دادستان هم صدور مجوزهای لازم است.

طلوعی خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر که نیروی انتظامی و نماینده دادستان با شهرداری همکاری بسیار خوبی داشته‌اند میزان عملکرد بالا رفته و حتی نزدیک به ۱۰۰ مورد تخریب در یک روز ثبت شده است.

تله کابین کرمانشاه به زودی افتتاح می‌شود

وی با اشاره به افتتاح تله کابین کرمانشاه گفت: خط جابجایی تله کابین طاق‌بستان بهمن ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید؛ پروژه‌های ساخت تله کابین کرمانشاه اکنون طبق روال در حال انجام است و به زودی شهروندان از آن بهره خواهند برد.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه مسیر این پروژه ۱۵۰۰ متر است و اختلاف ارتفاع بین پایین‌ترین و بلندترین نقطه مسیر حدود ۵۰۰ متر است، گفت: رقم سرمایه گذاری در این پروژه ۱۷۰ میلیارد تومان است که در فاز نخست این پروژه حدود ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود.

بسیاری از خیابان‌های شهر را به پیاده راه تبدیل خواهیم کرد

وی با بیان اینکه بسیاری از خیابان‌های کرمانشاه را به پیاده راه تبدیل خواهیم کرد، گفت: برای محدوده خیابان مدرس با حضور مشاور برای ایجاد طرح بی آر تی بررسی‌های لازم انجام خواهد شد.

طلوعی عنوان کرد: در مرحله نخست خیابان مدرس را به یک پیاده راه که فقط اتوبوس‌های بی آر تی توانایی تردد در آن را دارند تبدیل می‌کنیم و سپس این خیابان به صورت کامل به پیاده راه تبدیل می‌شود.

درآمد پایدار نداریم

وی با بیان اینکه مجموع حقوقی که شهرداری به کارمندان خود پرداخت می‌کند، پس از افزایش حقوق‌ها از ۱۹ میلیارد تومان در ماه به ۲۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: در شهر کرمانشاه منبع درآمد پایدار نداریم از این رو باید عوارض نوسازی و دفع پسماند را به شکل درآمد پایدار درآوریم، در سال، چهار میلیارد تومان بابت عوارض دفع پسماند از مردم دریافت می‌شود، اما ۱۱۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه می‌کنیم.

شهردار کرمانشاه اظهار کرد: انتظارات شهروندان از ارائه خدمات شهرداری‌ها طبیعتاً فراتر از توان فعلی این مجموعه است، اما قطعاً نهایت توان خود را برای کسب رضایت خاطر شهروندان کرمانشاهی به کار خواهیم گرفت.

کد خبر 431898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.