اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در محلات کم‌برخوردار کنگاور

شهردار کنگاور گفت: توسعه محله‌های کم برخوردار از جمله محله اسلام‌آباد و بهار که سال‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته بود در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، رامین صادقی اظهار کرد: در حوزه آسفالت در شهر کنگاور قراردادی به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با پیمانکار امضا شده که در حال اجرا است.

وی افزود: با احتساب آسفالت کارخانه خود شهرداری به میزان سه میلیارد تومان، حدود ۱۴ میلیارد تومان برای آسفالت معابر شهر کنگاور هزینه می‌شود.

شهردار کنگاور با اشاره به اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی سال گذشته برای آسفالت معابر شهر کنگاور، اضافه کرد: امسال نمودار اعتبارات حوزه آسفالت نسبت به سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

صادقی با بیان این‌که بخشی از این اعتبارات از کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و ستاد بازآفرینی بافت فرسود تأمین شده است، افزود: محله حسن‌آباد را به عنوان پایلوت ستاد بازآفرینی محلات فرسوده انتخاب کرده‌ایم و تاکنون بخش عمده‌ای از معابر و کوچه‌های این شهرک آسفالت و یا روکش شده است.

وی ادامه داد: توسعه محله‌های کم برخوردار از جمله محله اسلام‌آباد و بهار که سال‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته بود در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شهردار کنگاور با اشاره به آسفالت محله اسلام‌آباد از جمله خیابان‌های مصطفی خمینی و علامه طباطبایی، اظهار کرد: عملیات آسفالت پنج هزار و ۸۶۰ متر مربع از معابر محله اسلام آباد با صرف ۷۱۰ تن آسفالت به پایان رسیده است.

صادقی با انتقاد از قوانین سختگیرانه در خصوص تخصیص سهمیه قیر به شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر، گفت: پیش از این سهمیه قیر به تمام شهرها اختصاص داده می‌شد، اما قوانینی مصوب کرده‌اند که شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت هیچ‌گونه سهمیه‌ای برای دریافت قیر نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: عادلانه بود که قوانینی را وضع کنند که به صورت پله‌ای شهری همچون کنگاور با ۵۱ هزار جمعیت با شهری با ۴۹ هزار جمعیت از لحاظ سهمیه‌های دولتی به یک شکل برخوردار شوند و به صورت پلکانی قوانینی وضع می‌کردند که خیلی از شهرهای محق، از سهمیه‌ها محروم نشوند.

شهردار کنگاور اضافه کرد: این قوانین شهرداری شهرهای بالای ۵۰ هزار را نیز از کمک‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها برای خرید ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و اعتبارات و تسهیلات محروم کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 431887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.