سمنان در ایجاد زیرساخت‌های شهر دوستدار کودک پیشتاز است

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شهر سمنان در ایجاد زیرساخت‌های شهر دوستدار کودک از جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در کشور پیشتاز و پیشقدم است.

مهدی جمالی نژاد در حاشیه بازدید از طرح‌های شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر سمنان در اجرایی کردن برنامه‌های شهر دوستدار کودک به عنوان نمونه کشوری موفق عمل کرده است و به طراحی برنامه‌های متنوع نرم افزاری و سخت افزاری در تمام حوزه‌های شهری از جمله موضوع دوستدار کودک پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های طرح‌های شهرداری سمنان تنوع آن برای تمامی اقشار جامعه و ذائقه‌های مختلف است و به ایجاد زیرساخت‌ها برای تمام شهروندان از کودک تا سالمند توجه شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به بازدیدهای خود از طرح‌های مختلف شهرداری سمنان، تصریح کرد: بسیاری از شهرها در طرح‌های خود به صورت تک‌بعدی عمل می‌کنند و به عنوان مثال تنها بحث فرهنگی را در نظر می‌گیرند و بر آن تاکید دارند، اما سمنان در حال حاضر نسبت به طرح ریزی برای مشاغل و ساماندهی عمرانی آنها و همچنین توجه به اقشار مختلف جامعه از جمله کودکان، بانوان، زائران و اماکن تفریحی و گردشگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی رویکرد همه‌جانبه دارد و نیازهای قشرهای مختلف جامعه را مورد توجه قرار داده است.

جمالی نژاد تاکید کرد: از نقاط قوت شهر سمنان همراهی مسئولان استان و استانداری است که باعث افزایش سرعت اجرای طرح‌ها شده است که بسیار ارزشمند است و امیدواریم نتیجه این زحمات به زودی به بهره برداری برسد.

به گزارش ایمنا، شهر سمنان، در ارزیابی‌های وزارت کشور، به همراه ١١ شهر دیگر کشور به عنوان شهرهای نمونه به عنوان پایلوت «شهر دوستدار کودک» تعیین شد. مرکز تخصصی بازی کودک با نام "کارن" ویژه آموزش‌های اجتماعی و شهروندی در محیط شاد و مفرح، "سرزمین سحرآمیز" به عنوان اولین پارک هوشمند کودک در ایران، "شهربازی بزرگ سمینا"، "سامانه اختصاصی کودکان" با ارائه برنامه‌های فرهنگی، سرگرمی، سلامت، شهروندی و دیگر موضوعات مرتبط با نیازهای کودکان، "مزرعه گردشگری کودک" و همچنین راه‌اندازی "کانال کودک" در رادیو شهر شهرداری سمنان از اقدامات شهرداری سمنان برای کودکان است.

کد خبر 431879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.