فدراسیون فوتبال ایران: اساسنامه فدراسیون کویت را به فیفا ارسال نکرده‌ایم

فدراسیون فوتبال ایران درباره اظهارات مطرح شده از سوی یکی از کارشناسان حقوقی فوتبال، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایمنا، سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در این اطلاعیه آمده است:

۱ - اظهارات هوشنگ نصیرزاده در یکی از برنامه‌های تلویزیونی امروز در خصوص ارسال اساسنامه فدراسیون فوتبال کویت به فیفا توسط فدراسیون فوتبال در ادوار گذشته یا در دوره فعلی قویاً تکذیب می‌شود.

۲ - اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال بر اساس پیش‌نویس ارائه شده توسط فیفا و با استفاده از نظرات دریافتی از سوی اعضای محترم مجمع فدراسیون انجام شده است.

۳ - فیفا همواره از طریق مکاتبات رسمی و ارسال پرسش‌نامه‌های رسمی، اساسنامه کشورهای عضو و از جمله ایران را رصد و نظارت می‌کند و اینگونه اظهارات سطحی و خلاف واقع با هرهدفی که مطرح شود اگر حاکی از سو نیت گویندگان نباشد قطعاً نشانگر عدم اشراف آنها بر رویه‌های قانونی و نظارتی حاکم برفیفا و فدراسیون‌ها است.

همچنین طولانی شدن روند اصلاح اساسنامه دلیلی جز تلاش برای اجرای مقررات ملی نداشته و فدراسیون در تلاش است تا بتواند در کنار الزامات بین‌المللی مقررات ملی را نیز رعایت کند.

۴ - شایسته بود مسولان این برنامه تلویزیونی جهت تتویر افکار عمومی و ارائه اطلاعات صحیح وقت پاسخگویی را به مدیران فدراسیون فوتبال می‌دادند که با تأسف و در کمال تعجب چنین رویه‌ای صورت نگرفت.

فدراسیون فوتبال تاکید دارد اظهارات کذب و خلاف واقع موجبات لطمه به استقلال فدراسیون را فراهم می‌کند و می‌بایست با رعایت رفتار و اخلاق حرفه‌ای وظیفه ذاتی خود را انجام دهیم و لاغیر.

کد خبر 431826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.