درخشش جواهر بوشهری در قلب اروپا

هر بار پس از بازی‌های ریو آوه، تیتر یک خبرگزاری‌های داخلی و خارجی بر عملکرد درخشان مهدی طارمی و یا حتی گل‌های منجر به پیروزی او حکایت دارد؛ ستاره بوشهری که این روزها خطرناک‌ترین مهاجم پرتغال شده.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "طارمی گل پیروزی بخش ریو آوه را به ثمر رساند" را شاید بارها و بارها شنیده ایم. بازیکن بوشهری سابق پرسپولیس که توانست راهی برای خود به سمت پرتغال باز کند و حالا او پس از گذشت یک فصل تبدیل به یکی از برترین بازیکنان لیگ این کشور شده است.

البته که همه چیز به این سادگی‌ها اتفاق نیفتاده و مسیر پر فراز و نشیب طارمی از ایران جوان به پرسپولیس و الغرافه برای او راه صعود به قله بوده. بازیکن بی حاشیه‌ای که بر خلاف لژیونرهای دیگر، به جای ایجاد جو روانی و حاشیه سازی، سعی می‌کند به وظیفه اش عمل کند و خوب بازی کند.

طارمی در فصل اخیر با حضور در ریو آوه علی رغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا و افت فنی تمامی بازیکنان دنیا، موفق به ثبت آمار ۱۳ گل در ۲۵ بازی شده و پنج بار نیز پاس گل ارسال کرده. در جدول گلزنان لیگ پرتغال او چهارم است و تنها بازیکنانی مثل کارلوس وینیسوس و پیتزی از بنفیکا و پائولینیو از براگا جلوتر از طارمی قرار دارند.

البته فاصله چهار گل تا صدر جدول گلزنان، فاصله‌ای نیست که طارمی نتواند طی کند. طارمی تعداد بازی‌های کمتری نسبت به وینیسیوس و پیتزی انجام داده اما از جنبه‌های متعددی همچون پیروزی در نبردها، آمار بسیار بهتری را نسبت به این سه بازیکن به ثبت رسانده است.

بر اساس نمره‌ای که سایت هواسکورد به او اختصاص داده، میانگین نمره مهدی طارمی ۷.۰۶ است که بر همین اساس، وی در جایگاه چهارم بازیکنان تهاجمی لیگ پرتغال قرار می گرد. جالب این است که او و مهرداد محمدی از لحاظ ارسال پاس‌های کلیدی نیز درخشش قابل توجهی داشته اند.

طارمی که البته شاید هیچگاه موقعیت سوزی او برابر اسپانیا از یاد ایران و ایرانی نرود، این روزها تبدیل به ستاره بی چون چرای ریو آوه شده، تیمش در جایگاه پنجم قرار دارد و دور از انتظار نیست که بتواند سهیمه اروپایی را نیز از چنگ براگا در بیاورد، مخصوصاً این که طارمی با دبل در بازی برابر براگا منجر به رقم خوردن یک کامبک شیرین برای تیمش شد.

رسانه‌ها خبر از علاقه تیم‌های برتر لیگ پرتغال به طارمی می‌دهند و مربی ریوآوه می‌گوید چندین تیم خوب اروپایی به دنبال او هستند. بازیکنی که با ارزش نزدیک به یک میلیون یورو از الغرافه به پرتغال رفت و در این کشور، ارزش طارمی از نگاه سایت ترانسفرمارکت به ۴ میلیون یورو نیز رسید.

حواشی بسیاری که به دنبال بازی‌های رسانه‌ای درباره مهدی طارمی قوت گرفت، باعث شد تا بیش از عملکرد خوبش در پرتغال، همه به مسائل فرعی بپردازند. اما بر هیچکس پوشیده نیست که مهدی طارمی این روزها شاید موفق ترین لژیونر ایرانی باشد که باید او را تحسین کرد، بازیکنی که در رسانه‌های داخلی کم لطفی‌های زیادی به او شده، اما او به قدرت به کار خودش ادامه داده تا بهترین خودش باشد.

کد خبر 431785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.