کیفیت هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز

کیفیت هوای کلان شهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۴۶ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلان شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز جمعه - سیزدهم تیر - با میانگین ۱۷۴ در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شد.

شاخص کیفی هوا در نخستین ساعات امروز با میانگین ۱۴۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان به دلیل وزش باد شدید از جهت شمال شرق کشور و خیزش گرد و خاک از جنوب استان سمنان و همچنین فعال شدن کانون‌های گرد و غبار داخلی استان اصفهان، کیفیت هوا در شهرهای شمالی، شرقی، مرکزی و حتی غرب این کاهش یافته است. بر پایه پیش بینی‌ها این شرایط تا اواخر وقت روز شنبه در اصفهان ادامه دارد. به شهروندان به ویژه گروه‌های حساس مانند کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، عروقی و ریوی توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری در سطح شهر و حضور در فضای آزاد خودداری کنند.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۱۶۱، خیابان استانداری روی عدد ۱۵۲، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۷۵، خیابان پروین روی عدد ۱۶۲ و خیابان رودکی روی عدد ۱۵۸ گزارش می‌شود.

همچنین کیفیت هوا در کاشان با میانگین ۱۵۲ و در خمینی شهر با میانگین ۱۶۳ برای عموم مردم ناسالم است؛ وضعیت کیفی هوا در سایر ایستگاههای پایش شهرستان‌ها در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منواکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 431778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.