افزایش ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر

رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره ‌وری انرژی برق (ساتبا) گفت: تا پایان دولت دوازدهم، افزون بر ۵۰۰ مگاوات بر ظرفیت موجود انرژی‌های تجدید پذیر در کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمد ساتکین اظهار کرد: هم اینک حدود ۸۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر و انرژی‌های نو در کشور در حال اجراست و به همین میزان نیز وارد مدار بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: تا قبل از سال ۹۲ حضور بخش خصوصی و ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدید پذیر در کل کشور حدود پنج درصد بود.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق اضافه کرد: علاوه بر اشتغالزایی و رونق تولید، کاهش میزان آلاینده‌های زیست محیطی، تنوع بخشی به سبد انرژی و تقویت شبکه‌های برق به خاطر تولید در محل مصرف از جمله دستاوردها و مزایای نصب نیروگاه‌های تجدید پذیر است.

ساتکین عنوان کرد: بهره‌برداری از این ۸۰۰ مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدید پذیر، موجب جلوگیری از نوسانات برق و همچنین سبب کاهش ۴۷۰ میلیون کیلو وات ساعت تلفات در شبکه برق کشور شده است.

وی اضافه کرد: همچنین بهره‌برداری از این نیروگاه‌های نو از انتشار ۴۵ هزار و ۴۲۴ تن آلاینده‌های زیست محیطی جلوگیری خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق اضافه کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی این وزارتخانه این است که دو درصد از ظرفیت کل نیروگاه‌های موجود در کشور را از طریق انرژی‌های تجدید پذیر که بخش عمده‌ای از آن نیز نیروگاه‌های خورشیدی خواهد بود، تأمین کند.

ساتکین، همچنین با اشاره به صدور مجوزهای لازم برای اجرای ۱۶ نیروگاه خورشیدی در شهرستان لارستان فارس، عنوان کرد: وزارت نیرو آماده مبادله قرارداد برای خرید تضمینی تولیدات این نیروگاه هاست البته تحقق این مهم منوط به ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله تأمین آب، برق و زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 431757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.