مناسب سازی تمام پارک‌های شهر برف انبار

شهردار برف‌انبار گفت: پارک‌های شهر برف‌انبار برای استفاده معلولان مناسب سازی شده است.

حمیدرضا شریعتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سرانه فضای سبز شهر برف انبار حدود ۴.۵ متر مربع است که در افق چشم اندازه ۱۰ ساله امیدواریم به ۹ متر مربع برسد.

وی گفت: نگاهی کلی به پیرامون شهر برف‌انبار ما را به این نکته می‌رساند که شهر در یک فضای سبز طبیعی و کشاورزی محصور است و این نیاز به ایجاد فضای سبز جدید در شهر را کاهش می‌دهد، اما با توجه به استاندارد هفت تا ۱۲ متر مربعی سرانه فضای سبز کشوری می‌توان گفت در رده پایین‌تر از میانگین قرار داریم.

شهردار برف‌انبار تصریح کرد: برای آبیاری فضای سبز از آب شرب و یا پساب تصفیه استفاده نمی‌کنیم و فقط از آب چشمه‌ها و قنوات کشاورزی استفاده می‌شود.

شریعتی‌نیا گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار مترمربع پارک در شهر احداث شده و در حال تکمیل قسمت‌های دیگر پارک هستیم و برنامه افزایش ۱۰ هزار متر مربعی را در سال‌های آتی نیز در دست بررسی داریم.

وی در رابطه با مهم‌ترین طرح بهسازی و ساماندهی فضای سبز شهری شهر برف انبار در سال گذشته گفت: موضوع احداث پارک اصلی شهر از سال‌های قبل شروع شده و امیدواریم در دو سال آینده تکمیل شود.

شهردار برف‌انبار با بیان اینکه سال گذشته بیش از شش میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی فضای سبز اختصاص داده شده است، افزود: امسال نیز در نظر داریم همین مبلغ را در ساماندهی فضای سبز و پارک‌ها هزینه کنیم.

شریعتی‌نیا گفت: یکی از مهمترین نکات در احداث پارک‌های شهر برف‌انبار اهمیت امکان دسترسی معلولین به تمامی امکانات بوده و در این زمینه از مشاوران اداره بهزیستی شهرستان نیز استفاده کردیم و تمام پارک‌ها برای استفاده معلولین مناسب سازی شده است.

کد خبر 431756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.