۱۹ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل کشور افزوده می‌شود

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: باید ۱۹ هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اضافه شود، چراکه ناوگان حمل و نقل عمومی و به خصوص در بخش درون شهری نیاز به بازسازی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه بازدید از شرکت عقاب افشان، (بزرگترین تولیدکننده اتوبوس شهری و بین شهری کشور) اظهار کرد: اگر همگرایی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف و حمایت از تولید باشد، مشکلات واحد اتوبوس‌سازی شرکت عقاب افشان سمنان رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: با امضای تفاهم‌نامه بین اتحادیه اتوبوس‌رانی کشور و شرکت عقاب افشان بخشی از مشکلات این مجموعه صنعتی رفع خواهد شد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: باید ۱۹ هزار اتوبوس به ناوگان عمومی کشور اضافه شود، چراکه ناوگان حمل و نقل عمومی و به خصوص در بخش درون شهری نیاز به بازسازی دارد.

جمالی نژاد تصریح کرد: تحریم، واحدهای اتوبوس‌سازی را در زمینه تولید دچار مشکل کرد و شرکت عقاب افشان از واحدهای فعال در این زمینه است، بنابراین با انعقاد تفاهم‌نامه تعدادی از تولیدات این واحد اتوبوس‌سازی خریداری می‌شود.

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای افزایش سرمایه در گردش شرکت تولیدی عقاب افشان چهار هزار میلیارد ریال در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان تصویب شد که باید در کارگروه کشوری نیز در این زمینه اقدام لازم انجام شود.

وی افزود: مشکلاتی از قبیل کمبود نقدینگی، تأمین ارز و مسائل اداری گمرک و قضائی مدیریت کارخانه را تحت تأثیر قرار داده است در چنین شرایطی اگر اعطای تسهیلات تصویب شود بی شک مشکل سرمایه در گردش این واحد نیز رفع خواهد شد.

استاندار سمنان تاکید کرد: ۵۵ درصد مواد اولیه مورد نیاز شرکت عقاب افشان از تولیدات داخلی تأمین می‌شود و بیش از یک‌هزار نفر در این واحد مشغول کار هستند.

به گزارش ایمنا، امروز از تمبر سه روستای فاقد بیکار استان رونمایی ۷۴ پروژه شهری استان سمنان نیز به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد. برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها اعتباری افزون بر ۶۱۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

کد خبر 431746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.