۳۰ درصد شهروندان سمنان در بافت ناکارآمد شهری ساکن هستند

شهردار سمنان با بیان اینکه یکی از موارد مورد توجه دولت دوازدهم بازآفرینی شهری و رسیدگی به بافت‌های فرسوده است، گفت: ۳۰ درصد شهروندان سمنان در بافت ناکارآمد شهری ساکن هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد ناظم رضوی در همایش شهرداران و دهیاران استان که در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: نباید نگاه‌ها به سمت بودجه بازآفرینی محدود شود و باید طرح‌های بازآفرینی منسجم‌تر و بهتر پیش رود و نگاه دقیق‌تر و جامع‌تری در این زمینه مد نظر باشد.

وی افزود: باید در شهرداری‌های بزرگ سازمانی تحت عنوان سازمان بازآفرینی و عمران و در شهرداری‌های کوچک اداره‌ای تحت این عنوان وجود داشته باشد تا خدمات و وظایف ستاد بازآفرینی به خوبی اجرا شود.

شهردار سمنان با بیان اینکه ۳۰ درصد شهروندان سمنان در بافت ناکارآمد شهری ساکن هستند، گفت: در شهر سمنان از مجموع ۵۷۲ هکتار بافت ناکارآمد میانی ۳۵۷ هکتار بافت تاریخی و ۶۲ هکتار بافت و سکونتگاه‌های غیر رسمی است، بیشترین سکونتگاه‌های غیر رسمی استان در شهر سمنان واقع شده است.

ناظم رضوی افزود: برای اجرای مصوبات ستاد بازآفرینی ۱۷ محله در شهر سمنان تعیین شده است و در ستاد بازآفرینی چهار مأموریت اصلی شامل بهسازی و نوسازی، مقاوم سازی، توسعه و تجهیز امور زیربنایی، ارتقای کیفی فضاها و توان افزایی زیرساخت‌ها در این محلات تعریف شده است.

وی اظهار کرد: بررسی تحولات جمعیتی ۳۰ ساله شهر سمنان نشان می‌دهد که از سال ۶۵ تا ۹۵ روند معکوس جمعیتی بافت قدیم شهر سمنان نسبت به کل شهر ایجاد شده و از سال ۶۵ بافت قدیم شهر که منطبق بر محدوده منطقه یک فعلی است، ۶۶ درصد از مجموع ۶۴ هزار نفر جمعیت شهر ۶۶ درصد را در خود جای داده است.

شهردار سمنان گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ از مجموع ۱۸۵ هزار نفر جمعیت شهر تنها ۳۰ درصد در بافت قدیمی شهر ساکن شده است.

کد خبر 431745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.