ماجرای کشتار خرگوش‌ها چه بود؟

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر به تشریح ماجرای فیلم منتشر شده از کشتار بی‌رحمانه خرگوش‌ها پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد قلی نژاد در گفت‌وگوی زنده خبری با اشاره به انتشار تصاویری از کشتار بی‌رحمانه یک خرگوش اظهار کرد: اقدامات لازم برای شناسایی فرد شکارچی در روزهای قبل انجام شد و فرد خاطی شناسایی شده است.
وی افزود: بعد از تشکیل پرونده و اخذ حکم جلب در روزهای اخیر و بعد از تکمیل پرونده عملیات دستگیری این شکارچی در روزهای آینده انجام می‌شود.
مدیرکل محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه منتشر کننده تصاویر این کشتار و همدستان فرد خاطی نیز به زودی دستگیر خواهند شد، ادامه داد: فرد خاطی پرونده دارای سابقه قضائی است، ولی همدستان او و منتشر کننده تصاویر دارای سابقه قضائی نیستند.
وی در خصوص مجازات خاطی‌های پرونده کشتار خرگوش‌ها گفت: انجام عملیات شکار بدون اخذ مجوزهای لازم از لحاظ قضائی قابل پیگیری است و منتشر کردن تصاویری از این شکار غیر مجاز می‌تواند مجازات کیفری، حقوقی و مادی داشته باشد.
قلی نژاد در پاسخ به اینکه آیا مجازات در نظر گرفته از سوی سازمان محیط زیست پیشگیرانه است، گفت: مجازات از لحاظ کیفری می‌تواند قابل پیشگیری باشد، ولی موضوعی که ما از سال گذشته بر روی آن کار می‌کنیم آموزش و فرهنگ‌سازی مردم به اهمیت گونه‌های جانوری است.
وی اضافه کرد: این گونه شکارها غالباً در جوانان و در بین کسانی که مجهز به اسلحه هستند رخ می‌دهد و بیشتر جنبه رقابتی دارد و اسلحه‌هایی که بین مردم توزیع شده است بدون فرهنگ‌سازی و آموزش بوده است.
مدیرکل محیط زیست استان بوشهر در خصوص تعامل این سازمان با پلیس فتا برای پیگیری قدرت‌نمایی‌های مجازی با استفاده از تخریب گونه‌های جانوری گفت: باید از پلیس فتای بوشهر برای کمک در راستای برخورد با این متخلفین تشکر کنم، زیرا پلیس فتا در این موارد همکاری خوبی با سازمان محیط زیست دارد.
وی با اشاره به برخورد پلیس فتا با منتشر کنندگان دیگر موارد تخریب زیست محیطی در فضای مجازی تصریح کرد: در دیگر تخلفات رخ داده نیز پلیس فتا علاوه بر دستگیری متخلفین مراتب آموزش‌های زیست محیطی افراد را نیز مهیا کرد.

کد خبر 431733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.