اعطای تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض به شهرداری‌ها

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: دهیاری‌ها و شهرداری‌ها می‌توانند در اجرای پروژه‌های کم هزینه و زود بازده از تسهیلات با نرخ سود بازپرداخت چهار درصد و یا بلاعوض استفاده کنند؛ پروژه‌های نیمه تمام یا پروژه‌هایی که به تازگی آغاز شده باید تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد در همایش دهیاری‌ها و شهرداری‌ها که در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: علی رغم رشادت‌ها، زحمات و تلاش‌ها و ایثارهایی که کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بحران‌های مختلف انجام دادند، این دستگاه‌ها جزو سه دستگاهی است که در کل کشور شهروندان از عملکرد آنان ناراضی هستند و این موضوعی بسیار ناراحت کننده است که حلاوت و شیرین خدمات شهرداری‌ها را از بین می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری یک نهاد عمومی، غیر دولتی و مردمی است که می‌تواند در توسعه شهر تأثیرگذار باشد، اگر فعالیت‌های خود را به خوبی انجام دهند وفاق و انسجام بین شهروندان زیاد می‌شود و در نتیجه سرمایه اجتماعی و امنیت حفظ خواهد شد.

رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور افزود: باید مدیریت شهرها و روستاها نوآورانه باشد و از دستاوردهای علمی در این زمینه استفاده شود، البته باید به مدیران توانمند داخلی هم فرصت عمل داده شود؛ نزدیک بودن استان سمنان به پایتخت و مشهد مقدس فرصت بسیار مناسبی برای توسعه، پیشرفت و درآمدزایی خواهد بود به شرط آنکه با یک نگاه خلاق و دانش محور و نو به این مقوله نگاه شود.

جمالی‌نژاد افزود: برای درآمدزایی بالا شهرهای بین راهی، مشارکت بخش خصوصی حائز اهمیت است، در این استان سرمایه‌گذار بخش خصوصی از شهرهای تهران و مشهد می‌توان دعوت کرد تا دانش را به ثروت تبدیل کنند؛ حتی با یک کار فرهنگی کوچک می‌توان یک فرهنگ سازی اساسی در شهر انجام داد و با یک فکر و ایده خوب آینده شهر و استان را تغییر داد.

وی گفت: در سال گذشته هشت هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده بود که از این مقدار ۳۰ میلیارد اوراق مشارکت به استان سمنان اختصاص داده شد که مبلغی ناچیزی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: دهیاری‌ها و شهرداری‌ها می‌توانند در اجرای پروژه‌های کم هزینه و زود بازده از تسهیلات با نرخ سود بازپرداخت چهار درصد و یا بلاعوض استفاده کنند؛ پروژه‌های نیمه تمام یا پروژه‌هایی که به تازگی آغاز شده باید تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

جمالی‌نژاد گفت: بودجه کل شهرداری‌ها ۹۷ هزار میلیارد تومان است که نسبت به بودجه عمرانی دولت که ۸۷ هزار میلیارد تومان است بیشتر است، این موضوع می‌تواند در رشد و توسعه شهرها تأثیر گذار باشد، شرط اینکه شهرداران و مدیران شهری عاشقانه کار کنند و در پویایی و نشاط شهر مثمر ثمر باشند.

کد خبر 431720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.