تا کی باید در تخصیص اعتبارات، قومیت‌گرایی و اصفهان‌ستیزی باشد؟

عضو شورای شهرستان اصفهان گفت: اگر منطقی بر تخصیص اعتبارات ملی حاکم است چرا اصفهان از نظر واریز درآمد باید رتبه دار باشد ولی از نظر جذب درآمدها در آخرین رتبه‌ها قرار گیرد؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان صبح امروز (پنج‌شنبه) در جلسه علنی شورای شهرستان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط تحریمی انتظار نمی‌رود تمام مشکلات اساسی اصفهان حل شود اما نیاز است که برخی مشکلات و پروژه‌ها با توجه به اولویت بررسی و برطرف شود.

وی افزود: تا کی باید آلایندگی‌های صنایع برای مردم شهرستان و استان اصفهان باشد و درآمد آن‌ها به خزانه دولت برود و شهرستان‌های اصفهان از این اعتبار محروم شوند؟ تا کی اصفهان ستیزی ادامه دارد؟ آیا قرار است برای جذب اعتبار به صورت قومیتی عمل شود؟ اگر منطقی بر این موضوع حاکم است چرا اصفهان از نظر واریز در آمد باید رتبه دار باشد ولی از نظر جذب درآمدها در آخرین رتبه‌ها قرار گیرد؟

عضو شورای اسلامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در حالی که فولاد مبارکه، ذوب‌آهن و پالایشگاه اصفهان آثار مخربی برای شهرستان دارد اما در تخصیص اعتبار حق آلایندگی آن‌ها به نحو مطلوبی عمل نمی‌شود و عمده مشکلات آلایندگی و ترافیکی آن به اصفهان تحمیل می‌شود.

وی ادامه داد: تأثیرگذاری طرح‌های بزرگ شهری در نقاط کوچک روستایی نیز قابل مشاهده خواهد بود بنابراین اینگونه برداشت نشود که با پرداختن به پروژه‌های بزرگ معضلات کوچک را فراموش می‌کنیم.

نگاه به برخی پروژه‌های اصفهان ملی باشد

برشان با بیان اینکه برخی از پروژه‌های اصفهان اثر ملی دارد بنابراین به اراده ملی و تعامل در سطح کلان نیاز دارد، افزود: رینگ چهارم حفاظتی با اراده شورای پنجم آغاز و با وجود ملی بودن این پروژه، بدون دریافت ریالی کمک توسط مدیریت شهری اصفهان در حال انجام است درحالی که تنها ٤٥ کیلومتر این پروژه در اصفهان قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: اگر بخواهیم پروژه رینگ حفاظتی در شهرستان عقیم نماند باید نمایندگان اصفهان با نمایندگان شهرهای مرتبط با این پروژه مانند فلاورجان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و دولت آباد تعامل و هماهنگی داشته باشند تا این طرح به صورت کامل اجرا شود.

وی تاکید کرد: اصفهان گل سرسبد کشور است و زمانی که پروژه‌ای مانند سالم اجلاس سران در این شهر طراحی می‌شود قطعاً این پروژه جنبه ملی داشته و نیازمند کمک‌های ملی خواهد بود.

برشان افزود: پروژه‌هایی مانند قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران، جاده تشریفات فرودگاه، احیای فرودگاه بین‌المللی اصفهان نیازمند عزم میان مدت و دراز مدتی است که باید نمایندگان اصفهان به صورت جدی این مسائل را دنبال کنند.

در پروژه‌های آبرسانی با دیگر استان‌ها تعامل شود

برشان افزود: مشکلات آب اصفهان بیش از دو دهه گریبان‌گیر شهر و استان اصفهان شده و انتظار می‌رود تدابیری که در دوره دهم مجلس به صورت تعامل گونه با سایر استان‌های همجوار برای مسئله آب اصفهان اتخاذ شد فارغ از مسائل سیاسی به صورت اساسی در این دوره مجلس نیز دنبال شود.

عضو شورای شهرستان اصفهان اظهار کرد: ما همگی دارای مشترکات ملی و دینی هستیم و نباید برخی نگاه‌های سیاسی باعث حاشیه رفتن موضوع آب شود.

منطقه میان اصفهان - بهارستان خودمختار اداره می‌شود

وی افزود: اگر تدبیر مناسبی برای منطقه میان اصفهان و بهارستان اندیشیده نشود کلانشهر اصفهان با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد زیرا در حال حاضر یک جریان خودمختار در این منطقه حاکم است.

نماینده اصفهان در شورای اسلامی شهرستان اصفهان اضافه کرد: تصمیماتی که در این منطقه گرفته می‌شود متناسب با طرح‌های هادی روستایی و جامع شهری نیست در حالی که می‌توان برخی از این مسائل را بدون صرف بودجه زیاد و تنها با اراده ملی ساماندهی کرد.

کد خبر 431715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    1 0
    اگه عدالت توی ایران برقرار بود و همه یکسان بودند در برابر دارایی کشور و قانون هم برای همه یکسان اجرا می شد همینطور که مسئولین رفاره وآرامش می خواهند مردم هم لازم دارند چرا باید این فرق باشد